DUNAV JOŠ TEČE MIMO SMEDEREVA: Već četiri godine nijedan rečni kruzer nije iskrcao goste na međunarodni turistički pristan
IAKO svake godine oko 1.000 putničkih brodova prođe Dunavom kraj Smedereva, nemaju gde da se zaustave jer međunarodni pristan, postavljen još 2016. i - po tvrdnjama nadležnih - plaćen 25 miliona dinara još nije u funkciji.
Tako Smederevci već četiri godine svakodnevno prolaze pored šlep-pristana usidrenog kraj šetališta na Dunavu i pitaju se šta bi sa obećanjima da će se ovde sa rečnih kruzera tokom plovidbe kroz Srbiju iskrcavati na hiljade stranaca.
Isprva, pristan je bio pod patronatom državne Agencije za upravljanje lukama. Onda je, posle tendera iz 2017, za lučkog operatera izabran konzorcijum firmi "Đerdap usluge" iz Kladova i "Emporio tim" iz Beograda. Ugovor o zakupu pristana je potpisan na deset godina, a najavljeno je da će prvi brodovi pristati 2018. Ispostavilo se, međutim, da je i ta nautička sezona propala - zbog, kako je tada objašnjeno - dugotrajne administrativne procedure.
Operater je, potom, obećao da će od marta 2019. pristan biti u "punom kapacitetu", a objašnjavano je i to da se čekaju međunarodne dozvole, jer se nautička sezona ugovara dve-tri godine unapred.
Ni lane, a ni ove godine, nažalost, ništa se nije dogodilo. Pristan koji ima zastavu Evropske unije, zasad koristi samo Rečna policija koja ovde privezuje patrolni čamac!
- Na Sajmu turizma smo promovisali međunarodni pristan i delili flajere jer je naš posao da dočekamo goste sa kruzera, a naši vodiči su spremni da već danas prionu na posao. Da li će brodovi doći, i kada će to biti, jedino može da zna nadležan lučki operater - kaže direktor JP "Smederevska tvrđava" Goran Jovišić.
Pokušaj da nešto više saznamo na pravoj adresi, nažalost, nije urodio plodom.
- Ne mogu ništa zvanično da kažem. Ima tu problema, nemamo sve uslove, ali radimo na tome. Zasad ne bih spekulisao o tome šta će i kada biti - šturo je poručio izvršni direktor "Đerdap usluga" Zlatko Konstadinović.
BRUKA
MEĐUNARODNI pristan u Smederevu je viđen kao šansa za razvoj turizma, posebno jer je staro Gradsko pristanište već decenijama, zapravo, teretna luka u kojoj se pretovaraju roba i gotovi proizvodi - uglavnom za potrebe Železare. Drugog pristana u gradu koji ima više od 20 kilometara obale Dunava zasad - nema.