ŠINE ŠTO DALJE OD TVRĐAVE: Najveća znamenitost Smedereva konačno bi trebalo da bude oslobođena železničke infrastrukture
ULAZ u Tvrđavu već decenijama je "okovan" železničkim kolosecima i stanicom, a tek poslednjih meseci čuju se najave zvaničnika da će ovaj problem konačno biti rešen, jer se privodi kraju četvrta faza arheoloških istraživanja za koja je sredstva obezbedilo Ministarstvo kulture.
Ovaj posao trebalo bi da se okonča za dve sedmice, a potom na red dolazi izrada projekta konzervacije ostataka Varoške kapije 1, bedema i kule br. 15 Smederevske tvrđave, koji su 5. juna 1941. stradali u stravičnoj eksploziji.
- Konzervacija ostataka je jedan od koraka za celovito rešavanje problema na ulazu, a ključni uslov za to je izmeštanje šina koje onemogućavaju pristup bedemu - objašnjava Dejan Radovanović, direktor Regionalnog zavoda za zaštitu spomenika kulture u Smederevu, navodeći da su poslednjih meseci intenzivirani razgovori na ovu temu sa predstavnicima JP "Železnice Srbije".
S obzirom na to da se ubrzava nominacioni proces za upis Smederevske tvrđave na Uneskovu listu svetske kulturne baštine - osim izmeštanja koloseka - potrebno je regulisati i imovinsko-pravne odnose na ovom prostoru, te rešiti komunalne i infrastrukturne probleme, poput odvođenja atmosferskih voda i uređenja nove infrastrukturne mreže u Tvrđavi.