PAORI RAVNALI ATARSKE PUTEVE: Poljoprivrednici Južnog Banata uoči početka prolećnih radova uređuju prilaze njivama

Jelena Baljak 12. 03. 2024. u 12:46

RATARI iz Južnog Banata i ove godine su se udružili, kako bi pred početak prolećnih radova u polju uredili atarske puteve, koji su tokom jeseni i zime bili devastirani. Uzane kolske puteve (lenije) su ravnali svojim traktorima i priključnim mašinama, dok su im lokalne samouprave za taj posao obezbedile naftu.

Foto: Grad Vršac

U ataru Vršca i obližnjih sela Pavliš, Uljma i Veliko Središte najpre je izgrađeno 15 kilometara puteva sa čvrstom podlogom, uz finansijsku pomoć Pokrajinskog sekretarijata za poljoprivredu. Potom su ratari iz Uljme i Pavliša sami ravnali preostale lenije, kako bi lakše i bezbednije mogli da dođu do svojih njiva.

Foto: J.J.Baljak

Slobodan Jovanov

- U selima u kojima poljoprivrednici nisu u mogućnosti da se sami organizuju, mi angažujemo radne mašine, koje uređuju frekventne lenije. Na taj način smo osposobili preko 30 kilometara atarskih puteva u Mesiću, Jablanici, Markovcu, Gudurici, Potpornju i Ritiševu. Te puteve koriste i vikendaši i pecaroši - kaže Slobodan Jovanov, član Gradskog veća za poljoprivredu i zaštitu životne sredine.

Mehanizacija

PAORI za ovaj posao koriste tanjirače, drljače, setvospremače i valjke. Svi su složni u konstataciji da na ovaj način sami sebi olakšavaju pristup svojim njivama i obezbeđuju bolje uslove za prolećnu obradu zemljišta, koja će, zbog vremenskih uslova, početi ranije nego inače.

Foto: Grad Vršac

 

U opštini Alibunar je bila organizovana najmasovnija akcija do sada, zahvaljujući čemu su sređeni putevi na devet različitih potesa. Meštanima su u tome pomogli i radnici lokalnog komunalnog preduzeća, dok im je lokalna samouprava, uz naftu, obezbedila i doručak.

Isto je bilo i u opštini Opovo, gde se ove akcije tradicionalno organizuju u sva četiri naseljena mesta - Opovu, Barandi, Sefkerinu i Sakulama. Učestvovalo je blizu stotinu traktora, koji su izravnali oko 450 kilometara atarskih puteva - uključujući i to što su neke deonice morali da prelaze dva puta, jer su bile u veoma lošem stanju.

BONUS VIDEO

Pogledajte više