VRANJSKA BANJA DOBIJA PETLJU: Žitelji i gosti mogu da se nadaju direktnom uključenju sa Koridora
NAJKASNIJE do sredine 2025. godine putnici namernici u najtopliju banju u Evropi, Vranjsku Banju, moći će da doću direktno sa auto-puta, jer uskoro počinje izgradnja "petlje", kojoj se Banjčani izuzetno raduju, jer od izgradnja auto-puta u više navrata su apelovali da im je nužno direktno uključenje sa Koridora.
- Sada će bukvalno tako biti, iz dve trake pravo u Vranjsku Banju. Iako možda mnogi ne mogu da shvate važnost ove odluke, mi smo izuzetno zahvalni državi koja je imala sluha i razumela važnost dolaska sa auto-puta u mesto koje živi i tek će živeti od turizma - kaže predsednik opštine Dragan Sentić.
Direktnu vezu sa magistralom Banjčani nemaju od izgradnje Koridora 10, a kao alternativne opcije mogli su da koriste petlje kod Vladičinog Hana i Suvog Dola.
- Ne bih da zvučim grubo, ali turisti su uslovno rečeno razmaženi, ne vole da iz jednog grada ulaze u drugi. Mi pretenduje prvenstveno na one koji su u tranzitu, a Vranjska Banja je baš na pola puta između Beograda i najpopularnijih letovališta u Grčkoj, tako da u tome vidimo šansu da osim zdravstvenog razvijamo i tranzitni turizam - kaže Sentić za "Novosti".
Institut za puteve završio je idejni projekat za petlju na auto-putu Beograd-Niš - granica sa Severnom Makedonijom, na deonici Vladičin Han - Donji Neradovac. Prema projektu, biće izgrađena i tri nova mosta - preko auto-puta na Koridoru 10, Južne Morave i železničke pruge.
- Sama petlja uz tri nova mosta biće atrakcija po sebi i potpuno će promeniti izgleda Banje - mišljenja je predsednik gradske opštine Vranjska Banja.
Plan gradnje petlje Vranjska Banja aktuelan je već više od decenije, ali realizacija nije počela uglavnom zbog težine izvođenja radova i finansijskog aspekta posla, jer se uvek govorilo da petlja treba da bude kod mesta Bresnica, gde je bila ranije.
- Bilo je raznih odgovora i dogovora, ali predsednik Aleksandar Vučić je bio voljan da sasluša realne probleme Banjčana i njihove potrebe, tako da sada ne treba da se vraćamo unazad već da radimo na sprovođenu ovog projekta čija je vrednost na raspisanom tenderu milijardu i po dinara bez PDV-a - pojašnjava Sentić.
Nakon pripreme projekta za 120 dana treba da počnu radovi koji kako je planirano treba da budu okončani najkasnije do 31. jula 2025. što je krajnji rok.