VRANJSKA BANJA DOBIJA PETLJU: Žitelji i gosti mogu da se nadaju direktnom uključenju sa Koridora

Jelena Stojković 12. 01. 2024. u 05:00

NAJKASNIJE do sredine 2025. godine putnici namernici u najtopliju banju u Evropi, Vranjsku Banju, moći će da doću direktno sa auto-puta, jer uskoro počinje izgradnja "petlje", kojoj se Banjčani izuzetno raduju, jer od izgradnja auto-puta u više navrata su apelovali da im je nužno direktno uključenje sa Koridora.

Foto: J.S.

- Sada će bukvalno tako biti, iz dve trake pravo u Vranjsku Banju. Iako možda mnogi ne mogu da shvate važnost ove odluke, mi smo izuzetno zahvalni državi koja je imala sluha i razumela važnost dolaska sa auto-puta u mesto koje živi i tek će živeti od turizma - kaže predsednik opštine Dragan Sentić.

Direktnu vezu sa magistralom Banjčani nemaju od izgradnje Koridora 10, a kao alternativne opcije mogli su da koriste petlje kod Vladičinog Hana i Suvog Dola.

- Ne bih da zvučim grubo, ali turisti su uslovno rečeno razmaženi, ne vole da iz jednog grada ulaze u drugi. Mi pretenduje prvenstveno na one koji su u tranzitu, a Vranjska Banja je baš na pola puta između Beograda i najpopularnijih letovališta u Grčkoj, tako da u tome vidimo šansu da osim zdravstvenog razvijamo i tranzitni turizam - kaže Sentić za "Novosti".

Institut za puteve završio je idejni projekat za petlju na auto-putu Beograd-Niš - granica sa Severnom Makedonijom, na deonici Vladičin Han - Donji Neradovac. Prema projektu, biće izgrađena i tri nova mosta - preko auto-puta na Koridoru 10, Južne Morave i železničke pruge.

- Sama petlja uz tri nova mosta biće atrakcija po sebi i potpuno će promeniti izgleda Banje - mišljenja je predsednik gradske opštine Vranjska Banja.

Plan gradnje petlje Vranjska Banja aktuelan je već više od decenije, ali realizacija nije počela uglavnom zbog težine izvođenja radova i finansijskog aspekta posla, jer se uvek govorilo da petlja treba da bude kod mesta Bresnica, gde je bila ranije.

- Bilo je raznih odgovora i dogovora, ali predsednik Aleksandar Vučić je bio voljan da sasluša realne probleme Banjčana i njihove potrebe, tako da sada ne treba da se vraćamo unazad već da radimo na sprovođenu ovog projekta čija je vrednost na raspisanom tenderu milijardu i po dinara bez PDV-a - pojašnjava Sentić.

Nakon pripreme projekta za 120 dana treba da počnu radovi koji kako je planirano treba da budu okončani najkasnije do 31. jula 2025. što je krajnji rok.

Pogledajte više