SA PETROVARADINSKE TVRĐAVE, 21 MILION EVRA : Ogroman doprinos festivala Egzit privredi Novog Sada i Srbije
OVOGODIŠNjI festival Egzit, održan od 6. do 9. jula na Petrovaradinskoj tvrđavi, privredi Novog Sada i Srbije doneo je novih 21,2 miliona evra, pa je ukupni ekonomski doprinos festivala od osnivanja do danas nastavio da raste i dostigao gotovo cifru od 250 miliona evra.
To je, kako ističu organizatori festivala sa epitetom najboljeg u Evropi, pokazalo istraživanje „TIM Centra“, sa posetiocima iz Srbije, regiona i inostranstva s fokusom na strukturu publike, ekonomske pokazatelje i doprinos turizmu.
- Podjednako važna je i međunarodna promocija Novog Sada i Srbije, koju je nemoguće izmeriti novcem a zna se da posetioci, izvođači i najprestižniji globalni mediji sa Petrovaradina nose i šire svetom utiske o gostoprimstvu, festivalskoj lokaciji, visok nivo organizacije festivala i muzičkog programa... kao i turističku ponudu i lepote naše zemlje. Ovogodišnji Egzit je posetilo više 200.000 ljudi iz 120 zemalja sveta, a 36,7 odsto njih je bilo prvi put u Novom Sadu. Broj posetilaca koji nisu iz Srbije iznosi 65 odsto. Čak 83,5 odsto ispitanika je došlo zbog festivala– ističu organizatori.
Najviše inostranih gostiju bilo je iz Austrije, Nemačke, Rusije, Velike Britanije, Mađarske, Turske, Bugarske, Rumunije, Ukrajine i Francuske, dok u regionu prednjače Hrvatska, BiH i Slovenija. Novih posetilaca bilo je 46,6.
Posetioci su prosečno trošili 567 evra, 18 evra više nego lane. Gosti iz Zapadne Evrope su trošili 873 evra, 52 evra više a iz Istočne Evrope, 624 evra. Prednjače posetioci van Evrope sa ukupnom potrošnjom od 893 evra.
Prosek godina posetilaca koji su učestovali u anketi je 25,5 godina, skoro identično kao prošle godine (25,7). Visokoobrazovani posetioci, uključujući tu i studente, činili su 77 odsto publike, isto kao na prethodnom izdanju. Zaposlenih je bilo 56 odsto, a studenata 35 odsto. U prvih pet omiljenih bina su Mejn stejdž, dens arena, fjužn bina, latino i Eksploziv.
I tokom ovogodišnjeg izdanja festivala akcenat je stavljen na brigu o mentalnom zdravlju, kako porukama podrške i osnaživanja koje su se mogle videti svuda po Petrovaradinskoj tvrđavi, tako i radom Centra SRCE i početnim aktivnostima u okviru kampanje „Živi uživo“. U tom smislu, ove godine tokom razgovora s posetiocima istaknuta su pitanja koja se odnose na mentalno zdravlje i digitalnu zavisnost. Veoma je značajan podatak da 81 odsto ispitanika oseća da EXIT pozitivno utiče na njihovo mentalno zdravlje. Istraživanje je pokazalo da ispitanici dnevno koriste telefon 4,6 sati u proseku, što je još jedan razlog za povećanje svesti o razmeri digitalne zavisnosti, na čemu će EXIT aktivno nastaviti da radi.
Istraživanje je sproveo novosadski „TIM Centar“, a rađeno je na reprezentativnom uzorku od 1.393 posetilaca EXIT festivala, tokom njegovog trajanja. Anketirani su isključivo posetioci koji su ulaznicu kupili.