JOŠ TRI MOSTA PREKO DUNAVA: Novi Sad će u ovoj deceniji udvostručiti broj svojih prelaza na reci

Z. GRUMIĆ 12. 09. 2023. u 07:00

MEĐU desetak najznačajnijih kapitalnih investicija čije je ostvarivanje u toku na području Grada Novog Sada ubrajaju se i tri nova mosta preko Dunava koji će spojiti obale velike evropske reke Prvi biti izgrađen na trasi zapadne obilaznice, drugi će se nalaziti nizvodno na istočnoj strani grada a treći će ići praktično iz gradskog centra ka Petrovaradinskoj tvrđavi.

Pres služba Grada Novog Sada

Ako sve bude teklo po planovima Srpska Atina će tako u narednih nekoliko godina, odnosno tokom ove treće decenije 21. veka, imati ukupno šest dunavskih mostova, čime će drumski transport ljudi i robe u velikoj meri biti olakšan i ubrzan.

Most u produžetku Bulevara Evrope, čija je izgradnja krenula prošle godine sa sremske strane obale, povezaće Novi Sad sa Fruškogorskim koridorom na jugu i auto-putem E-75, odnosno međunarodnim koridorom na severnoj strani grada i značajno će uticati na rasterećenje saobraćajnih tokova.

- Most će svojom pozicijom i planski predviđenim vezama na najefikaasniji način da rastereti najfrekfentnije saobraćajnice Novog Sada – isti nadležni u Gradu.

Taj četvrti novosadski dunavski most je Vlada Srbije, svojim zaključkom od maja 2020. godine, proglasila projektom od posebnog značaja za Republiku pa se njegova izgradnja finansira sredstvima države. Kako je ranije objavljeno, vrednost radova iznosi 175,5 miliona evra.

Ukupna dužina Mosta u produžetku Bulevara Evrope biće 2,4 kilometra. Od toga, navozna rampe biće duge 1.760 metara a glavna mostovska konstrukcija, koja započinje nakon rukavca.

Most će imati dva kolovoza sa po dve saobraćajne trake, kao i obostrane pešačke i biciklističke staze.

Novi pešačko-biciklistički most na postojećim stubovima nekadašnjeg Mosta Franca Jozefa, koji vire iz reke još od kraja Drugog svetskog rata, zajednička je investicija Grada i Pokrajinske vlade AP Vojvodine.

Započete su aktivnosti na realizaciji tog strateškog projekta vrednog oko četiri milijarde dinara, koji podrazumeva „u paketu“ i obnovu dela objekta Petrovaradinske tvrđave sa Podgrađem.

- Most na postojećim stubovima biće dug 412 metara a širok 12 metara. Njegovom izgradnjom biće trasirana nova neprekidna pešačko-biciklistička putanja a pristup iz svih pravaca biće rešen saobraćajnim petljama, koje će omogućiti konforno kretanje – navedeno je u projektu.

U okviru radova biće i saniran i uređen nekadašnji železnički tunel, ugrađeni liftovi i stepenište i obavljeno niz drugih zahvata, tako da će čitav taj objekat biti izuzetno atraktivan, što će znatno doprineti i turističkim potencijalima grada.

U toku je izrada Idejnog projekta za taj most i ostale planirane radove a nakon toga slede ishodovanje građevinske dozvole i izgradnja.

Istočna obilaznica

NIZVODNO od Novog Sada, između Petrovaradina i Kaća, kineska kompanija CRBC gradi most koji će spojiti budući putni pravac Fruškogorski koridor sa autoputem Beograd-Novi Sad-Subotica. Taj most, ukupno dug 2.267 a širok 28 metara, posebno će biti značajan za teretni saobraćaj.


Pogledajte više