TRAŽE MODEL ZA SPAS GRADSKOG PREVOZNIKA: Subotica rešava problem javnog saobraćajnog preduzeća
IAKO je rukovodstvo JP "Subotica trans" zatražilo od osnivača, Grada Subotice, da pokrene postupak javno-privatnog partnerstva i tako sanira i reši nagomilane probleme, do toga neće doći.
U toku je izrada temeljne studije i da od smernica i preporuka koje će biti date zavisi i budućnost subotičkog gradskog prevoznika.
Naime, u javnost je nedavno došla inicijativa direktora "Subotica transa" Dejana Ljubisavljevića da se problem funkcionisanja preduzeća reši po uzoru na Beograd i Pančevo.
-U proteklih nekoliko godina poslovanje se svodi na isplatu zarada i pokrivanje troškova goriva, što je doprinelo narušavanju tehničke ispravnosti voznog parka i nagomilavanju dospelih obaveza - navodi se u dopisu. - Kako tekuća likvidnost ne može da podmiri nagomilane troškove, a zbog budućeg funkcionisanja prevoza putnika, predlažem da se što pre uvede postupak JPP radi bržeg i kvalitetnog rešavanja nagomilanih problema.
"Subotica-trans" je prethodnu godinu završilo u minisu od 92 miliona dinara. Grad je, kao i ranije, dotirao novac iz budžeta, u dva navrata su povećane cena karata i proređeni su polasci. Ali to nije dovoljno. Zato je lokalna samouprava, počela proces izrade studije o reorganizaciji ovog javnog preduzeća, a potom će biti date precizne smernice za dalje funkcionisanje.
-Direktor ima pravo da se obrati sa zahtevom ukoliko smatra da je određeni model poslovanja adekvatniji od trenutnog, ali rezultati studije će odrediti dalji tok poslovanja "Subotica-transa" koje je ozbiljno narušeno prvo zbog "korona krize", a potom i zbog destabilizacije cena naftnih derivata - objašnjava Radoslav Vukelić, sekretar Sekretarijata za komunalne delatnosti. - Grad trenutno ne razmišlja o javno privatnom partnerstvu za "Subotica-trans". Čekamo da studija bude privedena kraju i da utvrdimo korake i da na osnovu predloženih mera, koje će biti date na osnovu egzaktnih podataka do kojih se dođe u toku istraživanja, i tada razmotrimo reorganizaciju ovog preduzeća