PRIZNANJE ZA USPEŠNU PRIMENU eUPRAVE STIGLO U KOLUBARSKI OKRUG: Mionički elektronski šalter za primer

Branko Puzović 13. 02. 2023. u 09:27

OPŠTINA Mionica je među najuspešnijim lokalnim samoupravama po ostvarenim rezultatima u razvoju eUprave u prošloj godini, u okviru projekta koji sprovodi NALED uz podršku Evropske unije. Mionica je otvorila elektronski šalter, portal koji nudi oko 500 usluga među kojima su preuzimanje ličnih dokumenata, plaćanje poreza, upisivanje dece u obdanište, školu...

OU Mionica

Cilj projekta “Uspostavljanje indeksa eUprave (LEI) za jedinice lokalne samouprave u Republici Srbiji” je unapređenje ovih usluga i poboljšanje zaštite podataka o ličnosti, kroz osnaživanje građana i civilnog društva u reformskim procesima. Izrađen je poseban softver kojem pristupaju opštine i gradovi radi popunjavanja upitnika o stepenu razvijenosti eUprave, a on se, takođe, puni podacima koje se dobijaju od drugih državnih organa – RATEL, Kancelarija za IT i eUpravu, Republički geodetski zavod...

Stepen razvijenosti eUprave na lokalnom nivou predstavljen je na interaktivnoj mapi, na kojoj korisnici mogu detaljnije da se upoznaju sa karakteristikama gradova i opština, poput infrastrukture, ljudskih kapaciteta, zastupljenosti i kvaliteta eUsluga, uključivanja građana... Za ostvareni napredak u ovoj oblasti priznanja su dobili gradovi Vranje, Niš, Užice, Kragujevac i Bor, te opštine Opovo, Svilajnac, Kanjiža Vrnjačka Banja i Crna Trava.

- Hvala NALED-u za specijalno priznanje za ostvarene rezultate u uključivanju građana u rad lokalne samouprave pomoću informacionih tehnologija – kaže predsednik Opštine Mionica Boban Janković. - U saradnji s NALED-om, Mionica je postala član kluba sa povoljnim poslovnim okruženjem, što potvrđuje naš privredni napredak.

LAKŠE DO DOKUMENATA

TekstUnapređujemo upravu, uz pomoć elektronskog šaltera u Uslužnom centru u zgradi Opštine, ubrzali smo postupak dobijanja dokumenata, jer želimo da budemo služba koja građanim olakšava život – kaže Janković. - Mioničani više ne moraju da čekaju na šalterima raznih službi, štede dragoceno vreme, od svojih kuća, uz aplikacije na mobilnom telefonu mogu da završe sve administrativne poslove.

Pogledajte više