TRI ODŽAČARA ZA 10.000 LOŽIŠTA: Operativni plan vranjskog Javno-komunalnog preduzeća "Komrad" za sve sugrađane
JKP "Komrad" je sačinio operativni plan za efikasno funkcionisanje dimničarske službe, a sugrađanima je upućen apel da budu strpljivi jer mladi nisu zainteresovani za ovaj težak posao, pa više od 10.000 Vranjanaca kojima je ova usluga neophodna opslužuju samo tri iskusna odžačara.
Da bi to bilo izvodljivo, poručuju nadležni, dimnjake bi trebalo čistiti tokom cele godine, a ne samo neposredno pre, ili tokom zime...
- Predvideli smo da trojica kolega redom posećuju sugrađane koji se greju na čvrsto gorivo i nude termine. Zato smo grad podelili na deset zona i aktivni smo svih 12 meseci - kaže rukovodilac operativnih poslova u "Komradu" Vesna Stefanović, precizirajući da je završetak grejne sezone idealno vreme za čišćenje dimovodnih kanala i ložišta.
Ali, dimničarske usluge podrazumevaju i izdavanje atesta za odžake u novoizgrađenim i objektima koji čekaju legalizaciju, te spaljivanje čađi uoči kojeg je obavezno obaveštavanje Sektora za vanredne situacije - u slučaju eventualnog požara.
U jeku sezone, trojica vranjskih dimničara imaju i po stotinak poziva dnevno, ali kažu da se još nije dogodilo da neko čeka duže od pet radnih dana. Postoje i prioriteti, poput trenutnih začepljenja dimovoda, odnosno domaćinstava sa bebama, ili teškim i nepokretnim bolesnicima.
Treba reći i da se ove usluge ne naplaćuju posebno, već se tarifiraju kroz redovne račune za uslugu iznošenja smeća.