Subotica dobila novu opremu za sakupljanje i reciklažu komunalnog otpada
U SUBOTICI je danas zaključen Ugovor o davanju na korišćenje opreme za sakupljanje i reciklažu komunalnog otpada, između Pokrajinskog sekretarijata za urbanizam i zaštitu životne sredine i Grada Subotice. Ugovor su potpisali pokrajinski sekretar za urbanizam i zaštitu životne sredine Nemanja Erceg i gradonačelnik Subotice Stevan Bakić.
Obraćajući se medijima nakon potpisivanja ugovora u Zelenoj sali Gradske kuće, gradonačelnik Bakić je rekao da po ovom ugovoru Subotica dobija 720 kanti, zapremine 120 litara, i 20 kontejnera, zapremine 1.100 litara, i da je subotička lokalna samouprava prva od 45 lokalnih samouprava na teritoriji Autonomne pokrajine Vojvodine kojoj je dodeljena ta oprema.
- Dobijena oprema je namenjena za uvođenje novih korisnika u organizovani sistem odvoženja komunalnog otpada i doprineće većem komunalnom redu u gradu. Regionalna deponija Subotica je, nakon prethodno pribavljene upotrebne i vodne dozvole, 9. novembra ove godine dobila i integrisanu dozvolu od strane Pokrajinskog sekretarijata za urbanizam i zaštitu životne sredine. Reč je o vrlo značajnoj dozvoli, na osnovu koje će u narednih deset godina Grad Subotica i Regionalna deponija upravljati komunalnim otpadom i neotrovnim industrijskim otpadom i stvoriće se uslovi za sklapanje poslova sa trećim licima - rekao je Bakić.
Naveo je da se oko 40 odsto komunalnog otpada sa teritorije grada odvozi na Regionalnu deponiju i da će se od naredne godine kompletan komunalni otpad odvoziti na tu deponiju, smeštenu između Bikova i Oroma, čime će se, kako je rekao, steći uslovi za početak sanacije nehigijenske deponije „Aleksandrovačka bara“.
- Iskoristio bih ovu priliku da izrazim zahvalnost Pokrajinskoj vladi, Pokrajinskom sekretarijatu za urbanizam i zaštitu životne sredine na čelu sa sekretarom Nemanjom Ercegom na opremi koju je dodelila Gradu Subotici, kao i na odluci da bude prva lokalna samouprava kojoj će ta oprema biti dodeljena - zaključio je gradonačelnik Bakić.
Pokrajinski sekretar za urbanizam i zaštitu životne sredine Nemanja Erceg je rekao da će u narednom periodu opremu dobiti svi gradovi i opštine u Vojvodini, kako bi se unapredilo upravljanje otpadom i podigao kvalitet života stanovništva.
Erceg je dodao da je zaštita životne sredine prioritet, ne samo kada je reč o poglavlju 27 u pregovorima sa Evropskom unijom, nego i kada su u pitanju evidentne klimatske promene, o čemu svedoči sušna godina za nama.
On je naglasio da AP Vojvodina, kao agrarno područje, mora kroz različite aspekte zaštite životne sredine da smanji štetne uticaje koji dovode do klimatskih promena, a među njima je i neadekvatno odlaganje otpada.
- Neophodno je da se promeni dosadašnja praksa domaćinstava da komunalni otpad odlažu na neodgovarajućim smetlištima, gde se dešavaju česte paljevine, što uzrokuje zagađenje vazduha - naveo je Erceg.
Sekretar je istakao da je Subotica pre mesec dana dobila dozvolu za upravljanje komunalnim otpadom.
- Naš zadatak je da obezbedimo dovoljno opreme i za domaćinstva i za privredne subjekte da ovaj region bude potpuno pokriven, i da sav otpad završi na regionalnoj deponiji, odakle će se vaditi reciklabilni materijal i otpad za dobijanje energije, a onaj mali deo koji nije moguće iskoristiti biće odlagan na deponiju u Oromu - rekao je Erceg.
Kante i kontejneri koje je dobio Grad Subotica, predati su subotičkom Javnom komunalnom preduzeću „Čistoća i zelenilo“.