KATASTROFALNI KATASTAR: Najviše žalbi na (ne)postupanje RGZ
POSLE sednice Upravnog odbora ombudsmana Srbije u Nišu istaknuto je da se najveći broj pritužbi odnosi na imovinsko-pravne probleme i da je (ne)postupanje Republičkog geodetskog zavoda nešto što najviše muči ljude u čitavoj državi.
- Veliki broj pritužbi građana se odnosi na rad lokalnih samouprava i na lokalnu administraciju, odnosno na ekonomska i socijalna prava, a na republičkom nivou po negativnim komentarima prednjači Republički geodetski zavod. To u medijima nije plasirano kao značajno, ali na individualnom nivou se radi o i te kako velikim problemima, pa je ka tome usmeren najveći deo naših aktivnosti. Rokove za rešavanje tih problema ne možemo da odredimo, jer smo u stalnoj prepisci i konstantnom izbegavanju da se na konkretno pitanje da i konkretan odgovor. Ombudmsman to ne može da "preseče", a oko 60 odsto problema potiče upravo iz imovinsko-pravne oblasti - naglasio je republički ombudsman Zoran Pašalić.
Njegova koleginica na nivou Niša Katarina Mitrovski kaže da je situacija na lokalu nešto drugačija, jer se sugrađani uglavnom žale na komunalne probleme - poput prekomerne buke, nelegalnih deponija, nesavesnih vlasnika kućnih ljubimaca... Ona je, trenutno, jedna od 25 ombudsmana u Srbiji koji "pokrivaju" bezmalo 70 odsto stanovništva.
- Niš je prvi grad koji će imati i regionalnog ombudsmana. Pripremili smo sve akte, a radi se o sporazumu međuopštinske saradnje u okviru koje će sve lokalne samouprave iz Nišavskog upravnog okruga formirati kancelariju zajedničkog ombudsmana. Svaki od tih gradova i opština će imati jednog službenika koji će primati pritužbe građana na njihove institucije, ustanove i lokalna preduzeća, a sve će se prosleđivati kancelariji u Nišu, gde će ih obrađivati, te obavljati dalji nadzor i kontrolu - najavila je Katarina Mitrovski.