MUČE IH NEOBELEŽENE STAZE, TROTINETI I PARKIRANI AUTOMOBILI: Tribina “Biciklisti pitaju grad” u Novom Sadu
POMAK u poboljšanju biciklističkog saobraćaja i bezbednosti vozača dvotočkaša u Novom Sadu je i te kako primetan, s obzirom na činjenicu da aktivisti građanskog udruženja “Biciklistička inicijativa” usko sarađuju sa nadležnim gradskim institucijama, po čemu je taj grad, koji inače ima mrežu biciklističkih staza dugu čak 103 kilometra, jedinstven u Srbiji.
To je ocenjeno večeras na javnoj tribini “Biciklisti pitaju grad”, na kojoj su predstavnici Saobraćajne policije, Agencije za bezbednost saobraćaja i Gradske uprave za građevinsko zemljište i investicije zajedno sa biciklistima razgovarali o gorućim problemima vezanim upravo za ljubitelje dvotočkaša.
Dejan Stojković iz Gradske uprave za građevinsko zemljište i investicije potvrdio je da je ove godine u redovno održavanje biciklističkih staza uloženo 30 miliona dinara.
- Završene su staze na Futoškoj ulici i na Futoškom putu, od Bulevara patrijarha Pavla do ulice Antona Čehova a u planu je da se do kraja godine radi na stazi koja vodi od Novog Sada do Futoga i Begeča kao i prva faza staze prema Kisaču i Čeneju. U izradi je projekat za Sremsku Kamenicu i Kamenički put, od 2,3 kilometra kao i u Petrovaradinu za Bukovački put. Takođe, namera je da se povbežu Budisava i Kać stazom za bicikliste od 4,5 kilometara - rekao je Stojković.
Vladan Rajković, iz Biciklističke inicijative ocenio je da je situacija na biciklisičkim stazama u gardu sve bolja jer je sve više ulaže u infrastrukturu.
STAZA NA MOSTU SLOBODE
ŽELjA biciklista da se stazom na Mostu slobode spoje Novi Sad i Sremska Kamenica, biće ostvarena.
- Moguće je uraditi stazu koja bi bila odvojena od motornog saobraćaja a čeka se tehničko rešenje stručnjaka sa Fakulteta tehničkih nauka. Jer, potrebno je čitav posao uraditi da se ne ošteti most. Dodatni problem predstavlja tunel, u kom je biciklistima zabranjen saobraćaj i to će uskoro biti rešeno, najverovatnije spiralnom stazom od Mosta slobode do kameničkog parka- rekao je Stojković.
- Bicikliste najviše raduje obaranje ivičnjaka i, svakako, obeležavanje biciklističkih staza koje su zbog bezbednosti vidljivije. O tome svedoče i brojke koje govore da u poslednjih desetak godina broj nezgoda nije porastao iako je u tom periodu broj biciklista u gradu naglo skočio sa dva odsto učešća u saobraćaju iz 2009. godine na 10 odsto u 2022. godini. Interes Novosađana za vožnju bicikala je sve veći i uskoro ćemo na stručnoj konferenciji predočiti nacionalnu strategiju razvoja biciklista na kojoj radimo. Ocena je da sve ide u dobrom pravcu- rekao je Rajković.
Novosadske bicikliste muči uzurpacija staza, po kojima se redovno zaustavljaju automobili a posebno kod gradskih pijaca, gde ulični prodavci koriste delove biciklističkog prostora za svoj posao. Problem su, takođe, i vozači trotineta i bicikala na elektro pogon, koji, kako je navedeno, sumanuto jure biciklističkim stazama i, ne retko, trotoarima.
- Trotineti su problem ne samo u Srbiji, nego i u većini evropskih zemalja. Kod nas nema stradalih vozača trotineta a u Crnoj Gori ima jedan slučaj sa smrtnim ishodom. Rešenja za to se traže i čeka se na usvajanje zakona koji je trenutno u izradi. Takođe, Agencija za bezbednost saobraćaja je upravo na predlog biciklista pokrenula pitanje po kojim pešačkim zonama mogu da se voze dvotočkaši i to je prepušteno lokalnim samoupravama da odluče gde će dozvoliti a gde zabraniti kretanje biciklistima - kaže Mirko Koković, pomoćnić direktora Agencije za bezbednost saobraćaja.