Počeli pripremni radovi za izgradnju mosta u okviru Fruškogorskog koridora
Predsednik Pokrajinske vlade Igor Mirović održao je radni sastanak sa ministrom građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Tomislavom Momirovićem i gradonačelnikom Novog Sada Milošem Vučevićem, na kojem je bilo reči o izgradnji Fruškogorskog koridora, radovima na trasi brze pruge Novi Sad – Subotica gde se nalaze arheološki lokaliteti, kao i o izgradnji pešačko-biciklističke staze između Petrovaradina i Beočina.
Nakon sastanka, zajednički su obišli pripremne radove na mestu budućeg mosta preko Dunava u okviru Fruškogorskog koridora, gde je u toku izgradnja pomoćnog čeličnog mosta.
- Za ovaj važan posao borili smo se godinama uz podršku predsednika Republike Aleksandra Vučića. Most će povezivati Kovilj i Petrovaradin u dužini od 1,7 kilometara, i biće jedan od najvažnijih objekata na koridoru, uz tunel kroz Frušku goru u dužini većoj od 3,5 kilometara - izjavio je predsednik Mirović.
Prema njegovim rečima, ovaj projekat je izuzetno važan za Novi Sad, Irig i Rumu jer je ta deonica sa oko 900 kamiona i 10.000 vozila dnevno jedna od najopterećenijih kada je reč o državnim putevima u Srbiji.
- Ponosan sam što sam bio jedan od inicijatora ovog projekta i što sam deo ove sjajne ekipe koja će ga realizovati u narednom periodu. Verujem da ćemo za tri i po godine imati praktično spasonosno rešenje za Novi Sad i druge opštine kada je reč o teretnom saobraćaju, za Petrovaradin posebno, za Partizansku ulicu, za Srem, Frušku goru i Irig - istakao je predsednik Mirović.
- Danas, kada cela Evropa govori o preživljavanju, mi govorimo o investicijama. Ovo su projekti koji menjaju perspektivu naše zemlje - rekao je ministar Momirović.
Govoreći o izgradnji brze pruge Novi Sad – Subotica, Momirović je naveo da Vlada Srbije ima cilj da se što pre završi ova važna investicija, uz očuvanje našeg kulturnog nasleđa na arheološkim nalazištima na 11 kilometara pruge na lokacijama u Novom Sadu, Vrbasu i Subotici.
Gradonačelnik Novog Sada Miloš Vučević naglasio je da niko nije mogao da zamisli da se istovremeno grade dva nova mosta na Dunavu u Novom Sadu i da se projektuje treći, pešačko-biciklistički most, što će omogućiti da se kvalitet života u gradu promeni nabolje. Novi tranzitni most biće, prema njegovim rečima, najbrža veza između auto-puteva E70 i E75 koji će rasteretiti saobraćaj kroz Novi Sad.
Direktor „Koridora Srbije“ Aleksandar Antić izjavio je da je ovo ključni razvojni projekat koji je dobio podršku predsednika Republike i da nije značajan samo za Novi Sad, već i za celu zemlju. Prema njegovim rečima, sa auto-putem i brzom saobraćajnicom Ruma–Šabac–Loznica, imaćemo oko 120 kilometara modernih puteva sa mostovima na Dunavu i Savi, sa dva tunela od kojih će Iriški venac biti najduži u Srbiji.
Na sastanku u Pokrajinskoj vladi predstavljen je i projekat izgradnje pešačko-biciklističke staze u dužini od 17 kilometara od Petrovaradina do Beočina. Projektno rešenje obuhvata i javnu rasvetu, hortikulturno i parterno uređenje, kao i saobraćajnu i turističku signalizaciju na stazi. Projekta dokumentacija za ovaj projekat biće završena do kraja godine.