ZA DOBRU PLATU SAD VOZE U SVOM GRADU: Borani evropske puteve zamenili kriveljskim kopom
IGOR Petrović, Miodrag Novaković i Slobodan Marković danas voze teške kamione na kriveljskom kopu, a do pre samo godinu dana terali su šlepere i hladnjače po Evropi.
Odlučili su da se vrate u rodni grad i okušaju sreću u "Ziđinu", pošto su čuli za odlične plate i uslove rada.
Najmlađi među njima, tridesettrogodišnji Slobodan, kaže da se u "Srbija Ziđin koperu" zaposlio 2021. i da je pre toga dve godine vozio šleper u austrijskoj firmi koja se bavi međunarodnim transportom. Uprkos dobroj zaradi u inostranstvu, odlučio je da se vrati u Bor prvenstveno zbog porodice, ali i šanse da se odmah zaposli i prima pristojnu platu.
- Iako sam i u inostranstvu radio kao vozač, a i ovde vozim "belaz" od 220 tona, ne mogu da uporedim ta dva posla. Jednostavno, ovde je bolje zato što si kod kuće. Tamo spavaš i jedeš u kamionu, nemaš gde da se istuširaš, a kuća je - kuća. Ne žalim ni za zaradom, koja u Evropi jeste bila bolja, ali je plata koju primam u "Ziđinu" odlična za današnje uslove.
Slobodan kaže i da mu je posao sada lakši od onoga u inostranstvu, jer u rudniku nema gustog saobraćaja, pa je odgovornost vozača mnogo manja:
- Nema veze što su ovo veliki kamioni, pa i šleperi su veliki. Ovo je jednostavnije, a rudarski kamioni su odlični i jaki, tako da nema nikakvih problema.
Slobodanov kolega Miodrag Novaković na kriveljskom kopu "tera" kamione već šest meseci, a i on je prethodno vozio po celoj Evropi i u hladnjači prevozio hranu i lekove za jednu italijansku firmu.
- Vozio sam od Švedske do Sicilije i dobro zarađivao, ali je porodica insistirala da se vratim kući. Dao sam otkaz u Italiji ne znajući kada ću moći ponovo da se zaposlim. Rukovodeći se onom "za vozača uvek ima posla", vratio sam se u Bor i pokušao u "Ziđinu".
Sada sam tu i vozim "damper" od 220 tona. Nije mi teško, konačno sam svoj na svome, a i plata je dobra - ističe Novaković.
Najiskusniji među njima, Igor Petrović, kaže da je poslednjih deset godina radio u četiri kompanije koje se bave međunarodnom špedicijom.
- Odlučio sam da se vratim u Srbiju i Bor jer mi je nedostajala porodica, a i umorio me rad "preko grane". U međuvremenu su se stekli uslovi da se ponovo zaposlim i da mogu pristojno i u Boru da živim od onoga što znam da radim - priča Petrović.
I on, poput njegovih kolega, kaže da mu posao u rudniku lakše pada od auto-puta.
- Tamo su velike gužve, saobraćaj, papirologija. Ovde sam opušteniji jer radim osam sati i onda odem kući. Plus, zaradom sam veoma zadovoljan - kaže ovaj četrdesetpetogodišnjak.
Potrebno još 100 vozača
U RUDNIKU "Veliki Krivelj" zaposleno je 697 radnika, od toga 197 vozača.
- Njih 15 nam je prošle godine došlo iz inostranstva, gde su vozili kamione, šlepere ili hladnjače. Kamionska flota kriveljskog kopa danas broji 30 velikih kamiona, od 220 i 240 tona i 15 manjih. U narednom periodu dobićemo još 10 velikih "dampera" od 240 tona i 10 malih "tonlija", pa će nam sigurno biti potrebno bar još oko 100 vozača - kaže upravnik Dejan Mitić.