OD RUINA PRAVE SVETSKI KAMPUS: Šansa za nova radna mesta u Vršcu
NAJAVLjENA obnova svih objekata unutar kompleksa Pilotske akademije u Vršcu, koja se od ove godine, otkako ju je preuzela država, zvanično zove Trening-centar Vazduhoplovne akademije (sa sedištem u Beogradu), obradovala je mnoge Vrščane.
Osim što će ta investicija od čak 40 miliona evra uzdići taj južnobanatski grad na evropskoj i svetskoj mapi, kada je reč o obuci pilota, ponovno otvaranje hotela, restorana i sportske sale otvoriće i nova radna mesta za lokalno stanovništvo i uvećati priliv novca u gradski budžet.
Kapitalni objekti, sagrađeni šezdesetih godina prošlog veka, za koje su stariji Vrščani sentimentalno vezani, čitavu deceniju su prepušteni zubu vremena. Kontrola letenja Srbije i Crne Gore SMATSA, koja je upravljala vršačkom akademijom od 2010. do letos, nije koristila niti ulagala u nekada reprezentativni restoran "Ikar" i hotel "Jat" sa 105 ležajeva, već samo u avione i drugu nastavnu opremu. Novi vlasnik (država) ima nove ambicije, pa će, tako, ovaj kompleks, koji je od centra grada udaljen oko dva kilometra, dobiti svetski izgled.
- Najpre će se raditi rekonstrukcija devastiranog hotela. Broj ležajeva će biti uvećan, a sobe će biti samo jednokrevetne, namenjene studentima. U potkrovlju će biti apartmani za izdavanje klijentima koji u Vršac dovoze svoje avione na servisiranje - objašnjava arhitekta Đorđe Bajilo.
Restoran, u kom su se nekada slavile Nove godine, svadbe i ispraćaji u vojsku, u najgorem je stanju. I ta ruina će postati savremeni objekat, dok će najveću renesansu doživeti zapuštena sportska sala, koju su ranije koristili brojni sportski klubovi i rekreativci.
- Uz salu će biti dograđene nove učionice, spa-centar i zatvoreni bazen, koji će imati poseban tobogan za edukaciju kabinskog osoblja. Takvih bazena nema mnogo u Evropi, što će biti još jedan razlog da stranci za obuku izaberu baš Srbiju i Vršac - dodaje Bajilo.
Biće obnovljeni i tereni na otvorenom, kao i dva smeštajna paviljona blizu sale. U tom delu budućeg kampusa biće formiran i mali trg. Sve bi trebalo da bude gotovo do kraja 2023.
ELEKTROBUSEVI
CEO kompleks će biti "ekološki čist", jer je predviđeno da se energijom snabdeva iz solarnih panela, a da se unutrašnji saobraćaj (od kampusa do aerodroma) odvija isključivo elektrobusevima.
NOVI HELIKOPTER I DVA AVIONA
INVESTICIJA od 40 miliona evra podrazumeva i kupovinu helikoptera i dva nova aviona, izgradnju heliodroma, proširenje piste, rekonstrukciju kontrolnog tornja i dogradnju hangara za obuku kabinskog osoblja.