USLOV ZA BRZE PRUGE: Počela rekonstrukcija novosadske Železničke stanice
POSLE jednomesečnih priprema započeta je rekonstrukcija Železničke stanice u Novom Sadu.
U toku su radovi na rušenju postojećeg prvog perona, temelja nadstrešnica i demontaža trećeg staničnog koloseka. Dok traju radovi, železnički saobraćaj iz Novog Sada odvijaće se nesmetano po četvrtom staničnom koloseku ka Subotici i Somboru.
Prema informacijama iz Infrastrukture železnica Srbije, demontirano je i uklonjeno ukupno oko dva kilometra staničnih koloseka, 11 skretnica, zatim kolosečni materijal, kao i tucanik sa prva tri, desetog i jedanaestog staničnog koloseka. U okviru uklonjene stanične železničke infrastrukture, demontirano je i skoro 600 metara koloseka sa pruge Novi Sad - Novi Sad "Ranžirna".
Prva faza radova na rekonstrukciji železničkoj stanici Novi Sad trajaće do prvog kvartala iduće godine kako bi pruga za velike brzine na relaciji Beograd - Novi Sad nesmetano bila puštena u saobraćaj. Radovi će se odvijati na prva tri stanična koloseka, kao i na desetom i jedanaestom koloseku, zatim izgradnji novog perona i nadstrešnice, kao i delimičnoj sanaciji i adaptaciji stanice Novi Sad.
- U staničnoj zgradi predviđeni su radovi na sanaciji podova, zidova i krova, kao i energetska sanacija objekta, a sledi i zamena fasade i stolarije. Postojeći stanični pothodnik, od trećeg do šestog koloseka, biće produžen i modernizovan. Činiće ga i stepenišna konstrukcija, kojom će se izlaziti na novoprojektovani treći i četvrti peron. Ukupna korisna dužina pothodnika sa prilaznim stepeništem i liftovima iznosiće oko 800 kvadratnih metara - preciziraju iz Infrastrukture železnica Srbije.
Glavna železnička stanica u Novom Sadu koja se upravo renovira, izgrađena je 1964. godine po projektu Imrea Farkaša u stilu moderne. Nalazi se na magistralnoj pruzi broj 4 (Beograd) - Stara Pazova - Novi Sad - Subotica - državna granica (Kelebija) između železničke stanice Petrovaradin i rasputnice Sajlovo.
Savremena i svima prilagođena
STANICA će biti prilagođena osobama sa posebnim potrebama, što podrazumeva uvođenje dva lifta i rekonstrukciju toaleta. Za osobe sa slabijim vidom predviđeno je postavljanje taktilnih vodilica na stazama u stanici.