"MIA" ZNA SVE ODGOVORE: Somborci dobili virtuelnog asistenta koji odgovora na upite građana o svojim pravima
SOMBOR i Šabac su prvi gradovi u našoj zemlji koji su dobili virtuelnog asistenta MIA (Municipal Inteligent Assistant) koji će pružati informacije o najtraženijim administrativnim procedurama i u realnom vremenu, putem "vibera" i gradskih portala, odgovarati na upite građana.
Somborci sada mogu lakše i brže da saznaju kako da ostvare pravo na dečji dodatak, kao i da se raspitaju o proceduri utvrđivanja visine poreskog duga i izdavanju uverenja o izmirenim obavezama po osnovu lokalnih javnih prihoda.
- Svedoci smo da se skoro svako od nas u komunikaciji velikim delom služi pametnim telefonima i računarima, a naročito mlađe generacije. Živimo brzim tempom i vreme nam je dragoceno, a savremene tehnologije su nam omogućile da još brže dođemo do najrazličitijih rešenja. Zato nam je drago što i naš grad od sada nudi mogućnost da pomoću aplikacija kojima se služimo, poput "Vibera", može da se na jednostavan i lak način da se dođe do odgovora na određena pitanja iz oblasti rada Gradske uprave - kaže Jelena Velebit, načelnica Gradske uprave u Somboru.
Analiza je pokazala da službenici u Šapcu i Somboru potroše i do 2.400 sati godišnje odgovarajući na upite građana o ovim procedurama, što ih sprečava da se posvete složenijim procesima, koji se još uvek ne mogu digitalizovati.
- MIA zato ima ulogu da s jedne strane rastereti zaposlene, a s druge da građanima pruži još kvalitetniju uslugu. Komunikacija je zasad moguća putem "Vibera" i gradskih portala, a u naredom periodu biće omogućena i razmena informacija putem fejsbukove "Mesindžer" aplikacije - objašnjava Violeta Jovanović, izvršna direktorka NALED.