ŽEĐ PODNOSE RADI LEPŠE BUDUĆNOSTI: Zbog izgrdnje Moravskog koridora, počelo izmeštanje magistralnog cevovoda u rejonu Ćićevca
IZMEŠTANjE magistralnog cevovoda na trasi budućeg Moravskog koridora kod Kruševca je započelo velikim radovima nedaleko od istočne obilaznice, na lokaciji Makrešane, Bošnjane i Maskare.
Ovo je jedna od šest tačaka ukrštanja komunalne infrastrukture sa prvim digitalnim auto-putem, a tokom radova koji će trajati dva dana biće zamenjeno 2,05 kilometra starog, dotrajalog cevovoda koji je poslednji put obnavljan pre 30 godina.
Investiciju "tešku" 156 miliona dinara obezbedio je JP "Koridori Srbije".
- Predviđeno je da se radi u dve etape. Zamena starog poliesterskog cevovoda i prelaz ispod budućeg auto-puta, uz zamenu instalacija na trasi od 50 metara, kao i privezivanje novoizgrađenog sistema u dužini od dva kilometra, sa starog armirano-betonskog sistema koji se isključuje iz upotrebe, na novi polietilenski cevovod. Za nas je to od izuzetnog značaja, s obzirom na to da ulaganje u komunalnu i putnu infrastrukturu predstavlja jedan od prioriteta u razvoju Kruševca. Pritom, zamena magistralnog cevovoda garantuje bolje snabdevanje vodom za sve žitelje opština u Rasinskom okrugu - kaže Vladimir Milosaljević, direktor JKP "Vodovod".
A radi se sa obe strane postojećeg puta od Kruševca do Pojata, nedaleko od Fabrike za prečišćavanje otpadnih voda koja je otvorena lane. Firma "Behtel-Enke" je sa podizvođačima na terenu od ranih jutarnjih sati, a korisnici kruševačkog "Vodovoda" sa teritorije Ćićevca su sa sistema isključeni još 30. jula, a noramlizacija vodosnabdevanja se očekuje 1. avgusta.
- Iako nam baš i ne odgovara da po vrućini dva dana budemo bez vode, svesni smo značaja zamene postojeeg cevovoda novim materijalima, jer će ta velika investicija mnogo značiti za budućnost i naše opštine - ističe čelnica lokalne samouprave u Ćićevcu Mirjana Krkić.
Kaže, uz pomoć kruševačkih komunalaca su obezbedili osam cisterni koje su postavljene na ranije najavljenim punktovima, a naseljeno mesto Ćićevac ima i 17 javnih česama sa kojih je voda ispravna za piće.
Opština, inače, ima oko 4.000 priključaka i meštani kažu da je mnogo teže bilo krajem marta, kada su se zbog oštećenja cevovoda iz cisterni snabdevali znatno duže, a bila je proglašena i vanredna situacija...
U međuvremenu, radovi na prvoj deonici Moravskog koridora se odvijaju na bezmalo svakom kilometru. Nedaleko od Ćićevca, kod Varvarina je i veliko postrojenje za proizvodnju svih elemenata za izgradnju mostova i nadvožnjaka.
Objekti i digitalizacija
PRVA deonica Moravskog koridora, od Pojata do Kruševca je duga 27,83 kilometara i najveće je gradilište duž čitavog auto-puta koji će se prostirati na ukupno 112 kilometra.
Posebno ambiciozni radovi se očekuju prilikom "digitalizacije" trase, odnosno optičkog povezivanja svih naplatnih rampi, saobraćajne signalizacije, baznih stanica... jer će vozači blagovremeno biti upozoravani na moguće radove, odnosno pravila koja važe na deonici kroz koju prolaze.
TRASA
IZGRADNjA Moravskog koridora koji će spajiti Čačak, Kraljevo, Vrnjačku Banju, Trstenik, Kruševac i Ćićevac, ali i koridore 10 i 11, započeta je u decembru 2019. Auto-put će imati 135 objekata - 71 most, 23 nadvožnjaka, pet podvožnjaka i 36 propusta - a, osim regulacije Južne, projekat podrazumeva i sređivanje Zapadne Morave.