PUTEVI DONOSE INVESTICIJE: Čačak izgradnjom "Moravskog koridora" i saobraćajnice od Preljine do Požege postaje saobraćajno čvorište Srbije

Владимир ИЛИЋ 30. 06. 2021. u 09:48

IZGRADNjA deonice auto-puta Preljina - Požega ima izuzetan i višestruki značaj za građane Čačka, u pogledu infrastrukturnog ali i ekonomskog razvoja, i ona je već gradu na Moravi donela boljitak.

Foto V. I. / Grad Čačak

Pored toga, izgradnja auto-puta Beograd - južni Jadran, zajedno sa "Moravskim koridorom" i brzom saobraćajnicom Mrčajevci - Kragujevac, Čačak će učiniti jednim od najznačajnijih saobraćajnih čvorišta u Srbiji, pa tako i najznačajnijim ekonomskim centrom u ovom delu Srbije.

Ovako, za "Novosti", gradonačelnik Čačka Milun Todorović komentariše značaj izgrađenih deonica auto-puteva i onih čija izgradnja je u toku. On naglašava da je otvaranje deonice auto-puta od Beograda do Preljine uticalo da se strani investitori zainteresuju za grad na čijem je čelu.

- U svojim proizvodnim pogonima strane kompanije do sada su zaposlile skoro 1.000 naših sugrađana. Nastavak izgradnje "Moravskog koridora" probudio je veliko interesovanje i novih stranih kompanija da investiraju baš u našem gradu. Naravno, nova putna infrastruktura, koliko je značajna za dolazak stranaca, toliko je od izuzetne važnosti za domaću proizvodnju, naše privrednike, koji su naša "žila kucavica". I oni su prepoznali potencijal infrastrukturnog razvoja i aktivno rade na proširenju svojih proizvodnih kapaciteta - kazao je Todorović, ističući da je zahvaljujući povoljnijoj ekonomskoj klimi smanjen broj nezaposlenih na evidenciji Nacionalne službe za zapošljavanje Filijala Čačak, kojih je pre pet godina bilo oko 12.000, a danas ih je nešto više od 5.000.

Upravo zahvaljujući investicijama u vidu korodira koji povezuju i koji će povezati Čačak sa prestonicom, Crnom Gorom, ali i Kruševcem, u grad na Moravu bi uskoro trebalo da stigne još jedna nemačka fabrika za proizvodnju auto-delova. Ovo je prilikom nedavne posete Čačku najavio Frank Atler, direktor i izvršni član Upravnog odbora Nemačko-srpske privredne komore AHK Srbije.

Foto V. I. / Grad Čačak

- Izuzetno je važno što se nemački investitori nastanjuju u Srbiji, a između ostalog i u vašem gradu Čačku. To je u svakom slučaju posledica činjenica što se srpska Vlada odlučila za snažniju gradnju infrastrukture, što smo imali prilike i da sami doživimo tako što smo došli u Čačak iz Beograda auto-putem "Miloš Veliki". Kada su u pitanju nemačke firme koje se nalaze ovde i proizvode u Čačku, one se bave automobilskom industrijom. Kompanija "Forverk" u Čačku već uveliko radi, ali sada najavljujemo da će u Čačak stići još jedna firma iz Nemačke koja će se baviti isporukama auto-delova - rekao je Alter.

To je potvrdio i gradonačelnik Todorović, koji je naglasio da je rukovodstvo Grada uspelo da u prethodne dve i po godine napravi odličnu saradnju sa dve kompanije iz Nemačke, koje su danas stacionirane u industrijskoj zoni u Preljini, i u industrijskoj zoni Cer. One trenutno zapošljavaju ukupno 750 radnika. Taj trend se, dodao je, nastavlja i uskoro u Čačak stiže još jedna nemačka kompanija.

Foto V. I. / Grad Čačak

Radovi na deonici auto-puta Preljina - Požega odražavaju se na svakodnevni život naših sugrađana, ali lokalna samouprava je u stalnom kontaktu sa predsednicima saveta mesnih zajednica, predstavnicima izvođača radova - kineske kompanije "CCCC", nadležnima u Ministarstvu građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture. Inicirali smo i potpisivanje Sporazuma o vraćanju lokalnih puteva u prvobitno stanje, što je obaveza izvođača po komercijalnom ugovoru o izgradnji auto-puta, a nakon završetka svih radova na deonici Čačak - Pakovraće - rekao nam je Todorović.

Očekuje se da izgradnja deonice trase auto-puta Preljina - Požega, koja prolazi kroz Čačak, bude završena u januaru 2022. godine. Njenim završetkom smanjiće se saobraćajne gužve na teritoriji grada, pošto je obilaznica oko Čačka jedna od najprometniji saobraćajnica u Srbiji, kojom dnevno prođe oko 14.000 vozila. Nakon otvaranja ove deonice auto-puta do petlje Pakovraće, broj vozila koja će se kretati kroz grad biće znatno manji.

- Petlja Pakovraće biće direktna veza sa Ovčar Banjom, Zlatiborom, Crnom Gorom. Izgradnja deonice od Preljine do Pakovraća značajno će smanjiti gužve kroz grad i ubrzati put od Beograda ka Zlatiboru i Crnoj Gori, smanjiće se broj vozila sigurno za 10.000 - naglasio je pomoćnik gradonačelnika Milan Bojović.

Foto V. I. / Grad Čačak

On je dodao da treći auto-put Čačak - "Moravski koridor", od Preljine do Kraljeva napreduje dobro, eksproprijacija je u većini slučajeva završena, a očekuje se da uskoro počne izgradnja petlje u Mrčajevcima.

- S obzirom na to da smo u radnom timu za brzu saobraćajnicu Mrčajevci - Kragujevac, imaćemo četiri auto-puta u naredne tri godine, tako da uz maksimalno korišćenje međunarodnog aerodroma "Morava", Čačak postaje treće najveće saobraćajno čvorište u Republici Srbiji. To naravno podrazumeva dalji razvoj privrede, poljoprivrede, kulture, sporta i svega onoga što je neophodno za naš grad, za Moravički okrug i zapadnu Srbiju - zaključio je gradonačelnik Čačka Milun Todorović.

NA JELICI NAJZAHTEVNIJE

DEONICA auto-puta od Preljine do Požege (30,9 kilometara) najteža je na Koridoru 11, pošto ima tri tunela, 35 mostova, četiri nadvožnjaka i dve petlje. Najintenzivniji radovi na deonici auto-puta od Preljine do Požege su na planini Jelici, jer su upravo tu najzahtevniji. Probijaju se dva tunela Munjino brdo i Laz, koji će biti najduži u Srbiji, 2.800 i 2.900 metara. Završen su radovi na izgradnji tunela Trbušani, koji je dužine 278 metara.

Foto V. I. / Grad Čačak

POVEZAĆE 500.000 LjUDI

"MORAVSKI koridor" biće dugačak 112 kilometara, a povezaće sve veće gradove centralne Srbije između Pojata i Čačka - Kruševac, Kraljevo, Trstenik, Vrnjačku Banju. Ova značajna saobraćajnica povezivaće područje na kojem živi oko 500.000 ljudi. Na "Moravskom koridoru" treba da bude izgrađeno oko 140 objekata - od toga 71 most, 23 nadvožnjaka i pet podvožnjaka, 31 propust, kao i 11 petlji. Širina tog puta biće oko 30 metara.

Pogledajte više