SVE JE SPREMNO ZA NAJBRŽU TRKU NA SVETU: U Formuli 1 sve kuva, neće proći bez drame
Trkom za Veliku nagradu Bahreina stratuju u subotu 2. marta započinje veliko 75. izdanje šampionata Formule 1.
Od trke u Sahiru pa sve do Abu Dabija (8.decembra), kada će biti spuštena zavesa, ljubitelji "najbržeg cirkusa na svetu" imaće prilike da uživaju u 24 nadmetanja za naslov najboljeg vozača planete.
U šampionatu konstruktora će se nadmetati ukupno deset ekipa – Red Bul, Mercedes, Ferari, Alpin, Meklaren, Zauber, Has, Aston Martin, RB i Vilijams.
Titulu brani Red Bul, koji je zahvaljujući dominantnim nastupima Maksa Ferstapena i Serhia Pereza, osvojio titulu sa 860 bodova, više nego Mercedes i Ferari zajedno (409, odnosno 406).
I utisak je da bi bilo potrebno da se dogodi pravo čudo kako bi rezultat bio drugačiji kada sezona bude završena.
Jednostavno, Red Bul sa Ferstapenom deluje zastrašujuće i nezaustavljivo, o čemu govori i rezultat od prošle sezone – Maks je od 22 trke na 19 pobedio, na dve je bio drugi, dok je samo jednom završio van podijuma – i to u Singapuru, gde je bio peti.
A na dve trke gde je Ferstapen bio drugi prvo mesto je osvajao Perez, koji je na to dodao četiri druga mesta, tri treća. Red Bul je jedna savršeno podmazana mašinerija koja već neko vreme funkcioniše bez greške, te bi bilo pravo čudo da se nešto ozbijnije promeni ove godine.
"Skuderija“ i "srebrna strela“ su izazvale velike potrese objavom da će Luis Hamilton od 2025. godine voziti za Ferari, pa je 2024. godina pala u zapećak iako još nije počela.
Mercedes je došao u situaciju da će morati da popuni rupu prvog vozača, ali i da počne sa pripremama za 2025. godinu bez informacije o tome ko će biti prva zvezda tima – za to vreme skrivajući rad na detaljima koji će krasiti ovo vozilo u narednim godinama od Hamiltona kako bi na minimum sveli mogućnost da otkrije detalje Ferariju.
Sa druge strane, Ferari je uhvatio Karlosa Sainca nespremnog i poručio mu da, bez obzira šta uradi, naredne sezone neće voziti za ovaj tim, pa je već sada izvesno da će Lekler biti „zaštićen“, dok će Sainc ovu sezonu shvatiti kao kvalifikacije za opstanak u najbržem cirkusu na svetu.
Pitanje šampiona je manje-više poznato, Ferari i Mercedes će više biti fokusirani na 2025. godinu, pa bi bilo iznenađenje ako bi ne samo neko osvojio, već i ozbiljnije ugrozio Ferstapena.
Bonus video KLADIONIČARSKE PRIČE: Kako je to sve izgledalo nekada