SLAVA NE MOŽE, A OVO MOŽE? Koncert koji je održao Božo Vrećo u Beogradu, usred pandemije, podelio Srbiju
KONCERT koji je interpretator sevdalinki Božo Vrećo (37), bosanskohercegovačka verzija austrijske "bradate žene" i evrovizijske pobednice Končite Vurst, održao u četvrtak u beogradskoj "Kombank dvorani" podelio je Srbiju, bar što se društvenih mreža tiče.
Iako kapacitet dvorane nije bio popunjen, a publika je nosila maske uz propisanu fizičku distancu, gnev je izazvalo to što je koncert održan usred pandemije korone, dok broj zaraženih u Srbiji i Beogradu dramatično raste iz dana u dan, i u trenutku kada se našem narodu ograničava da na krsnim slavama ima do pet ljudi, uz pretnju novčane kazne od 50.000 do 150.000 dinara.
Ko je uopšte dozvolio ovaj koncert, kada je svim domaćim pevačima zabranjeno da nastupaju u dvoranama, klubovima i kafanama? Zašto onda, na primer, najdugovečniji srpski rok sastav "Ju grupa" ne može da obeleži zlatni jubilej, pola veka rada, koncertom u toj istoj "Kombank dvorani"? Ili bilo koja druga grupa ili pevač/ica?
Kap koja je prelila čašu bio je drugi beogradski koncert Bože Vreće, koji je bio zakazan za 20. novembar, na istom mestu, u 18.30. Mada se tog jutra upokojio patrijarh Irinej, a Vlada Srbije proglasila trodnevnu žalost, vest da se koncert odlaže zbog smrti patrijarha Srpske pravoslavne crkve stigla je tek po podne. Organizatori su saopštili da će ga prirediti u ponedeljak, "ukoliko bude uslova" za to.
"Vrhunski bezobrazluk i nepoštovanje", "Sramota, ko to dozvoljava, a nama se zabranjuje skup za slavu za više od petoro ljudi", "Slava ne može, a ovo može", "Za kulturne manifestacije je limit 500 ljudi, pod uslovom da je jedan čovek na četiri kvadratna metra, za seminare možeš da imaš i hektar, limit je pet osoba, isto važi i za slave", samo su neki od komentara na "Tviteru", povodom Božinog koncerta. Uprkos neospornoj činjenici da lepo peva, mnogima se ne sviđa imidž ovog umetnika, koji nastupa u raskošnim haljinama, sa brojnim ogrlicama oko vrata, a svu garderobu sam kreira i šije. Zahvaljujući tome, kaže, može u potpunosti da se uživi u ženske i u muške tekstove, jer muzika ne poznaje polove i rase.