ODLAZAK RIMLJANKE VRELE KRVI: Đina Lolobriđida celog života nosila titulu seks simbola (FOTO)
JEDNA od najpopularnijih glumica sa Apeninskog poluostrva i, uz Sofiju Loren, najveća zvezda italijanskog glumišta, Đina Lolobriđida, koja je juče napustila ovaj svet prevalivši polovinu desete decenije života, ušla je u legendu pre gotovo tri četvrtine veka, obasjavši svojom lepotom i darom celu drugu polovinu proteklog stoleća.
Svestrano nadarena, umetnica osobene harizme i žena izuzetne energije, Rimljanka vrele krvi (nadimak koji je dobila po svojoj najslavnijoj ulozi u filmu "Rimljanka"), Đina sebe već decenijama nije posmatrala (samo) kao glumicu, što ni na koji način nije bacilo u senku njenu vanrednu lepotu i dar, a junakinje koje je otelovila ova lepotica i filmovi u kojima je ponela upečatljive role, odavno nose status kultnih.
Koliko prošlog avgusta, u svojoj 95, ponovo se upustila u politiku pokušavši da se kandiduje za italijanski senat, nimalo obeshrabrena zbog toga što joj ni 1999. nije pošlo za rukom da uđe u Evropski parlament.
Već uveliko noseći status seks simbola "mediteranskog tipa", kojim je ovenčana davnih pedesetih godina prošlog veka, bila je Đina i foto-reporter, i vajarka... Radoznala, svestrana, darovita, nezaustavljive energije, oduvek je probijala okvire u koje bi je postavila definicija "seks bombe". Od svoje nestvarne lepote nikada nije bežala ali ju je nosila izuzetno prirodno, tek kao nekakav dodatak svojim stvarnim, nespornim talentima. Odavno je, baš kao i najveća njena "rivalka" Loren, u medijima opisivana i kao najlepša baka na svetu, a momci te bake odreda su privlačili ogromnu pažnju paparaca i novinara koji su decenijama jurili naslove tipa "Nova ljubav lepe bake Đine"...
- Imala sam mnogo ljubavi, imam ih i sada. Veoma sam razmažena jer sam celog života imala previše udavarača - govorila je.
"Hleb, ljubav i snovi", "Kralj, kraljica i sluga", "Servantes", "Trapez", "Carska Venera", "Zvonar iz Notr Dama"... naslovi su nekih od najpopularnijih filmova s kojima je Lolobriđida sticala slavu.
Rođena je 4. jula, 1927. godine, u Subijaku, na pedesetak kilometara od Večnog grada, kao izdanak dobrostojeće porodice koja je usled savezničkog bombardovanja ostala bez ičega. Ostavši bez finansijske podrške roditelja, mlada lepotica počela je da pozira kao model, a 1947. kandidovala se na izboru za mis Italije, na kom je - uprkos ubedljivo najburnijoj reakciji publike upravo na njenu pojavu, osvojila tek treće mesto.
U Italiji je radila sa Pjetrom Germijem na filmu "Grad se brani" i Karlom Licanijem u ostvarenju "Ahtung banditi". Zahvaljujući filmu Luiđija Komensinija "Hleb, ljubav i snovi" iz 1953, a onda kultne "Rimljanke" (1954) stiče definitivno status i italijanske dive, koji je ostao nepoljuljan i narednih sedam decenija. Njeno rivalstvo sa drugom slavnom lepoticom Sofijom Loren punilo je naslovnice godinama, a Đina je te (kako je kasnije govorila) dirigovane medijske sukobe potpirivala rečima poput onih:
- Sofija Loren igra seljanke. Ja igram dame!
Dvadesetak godina kasnije, s početka sedamdesetih, Đina "napušta bioskope" i posvećuje se fotografiji (kao foto-reporter uradila je i ekskluzivni intervju sa Fidelom Kastrom), ali i vajarstvu, i u toj je roli takođe proputovala svet - sa svojim izložbama.
Udala se davne 1949, za slovenačkog lekara Milka Škofiča, i iz tog nešto više od dve decenije dugog braka (razveli su se 1971) ima sina, takođe Milka, dok joj je Milko junior podario i unuka Dimitrija. Kao devedesetogodišnjakinja, Lolobriđida otkriva medijima da je silovana kao vrlo mlada, i da su ta trauma i bol iz ranog devojaštva zauvek obeležili njen život i umnogome uticali na odnos prema muškarcima.
Đina je živela u Rimu, a zime je volela da provodi u svojoj vili u jednom švajcarskom skijalištu.
Sukob sa sinom jedincem
Po svemu izuzetan i neuobičajen životni put Đine Lolobriđide obeležili su i razni sukobi - ne samo onaj višedecenijski i medijski "režiran" rivalitet sa Sofijom Loren, već i stvarni konflikt sa sinom Milkom zbog nasledstva, ali i majčinog ljubavnog života. Naime, Milko Škofič Junior osudio je javno majku a njenog ličnog asistenta Andreu Pjacolu optužio da Đini na prevaru otima bogatstvo. Milko je čak uspeo da izdejstvuje sudsku presudu po kojoj je Lolobriđida, do razrešenja Škofičevog spora sa Pjacolom, svoj novac smela da troši samo za svakodnevne potrepštine. Kako Đine više nema, verovatno ćemo konačni ishod ovog spora saznavati u danima koji predstoje.