IMALA JE OSEĆAJ DA PREPOZNA TRENUTAK I AMBIJENT: Slađana i Marina su uz “Au, au” zajedno krenule ka zvezdama
RANA, ona najslavnija faza karijere Slađane Milošević i te kako je povezana sa stvaralaštvom Marine Tucaković. Preminula autorka napisala je tekst za prvi Slađanin hit "Au, au" (1977), a kasnije su se nanizale "Simpatija", "Recept za ljubav", "Gorim od želje da ubijem noć", "Seksi dama", "Moja čudna putovanja"...
- "Au, au" je bio balkanski hit, pevao se na stadionima - ističe za "Novosti", Slađana.
- Nešto novo što se dogodilo u našoj muzici, jer prikazuje oblik slobode koji je bio nečuven za ondašnji sistem. Marina je nekoliko decenija bila moja najbolja drugarica. Ona i ja smo prethodno sarađivale sa grupom "Dag", tada smo prvi put kontaktirale. Ja sam komponovala muziku za "Au, au", uradila sam i tekst. Napisala sam ga, međutim, nespretno, i onda sam shvatila da, okrećući toliko reči, ne mogu da dođem do rešenja. Obratila sam joj se prijateljski, da vidim da li ona ima neku ideju. Dala je tako pitak tekst, koji se tako lepo uklapao sa notama, frazama, ritmikom, a to je bio jedan od njenih značajnih talenata.
Umela je na gotove kompozicije da napiše tekstove, kao i obrnuto.
Slađana ističe Marinin osećaj za ljudsku emociju i dušu.
- Uspevala je da veoma brzo očita psihološku matricu čoveka s kojim je radila. Gledala sam to kroz mnoge pevače sa kojima je sarađivala. Ulazila je u njihovu suštinu, i pravila tekstove kao da su autorski, što je kod nas retkost. Vrlo malo pevača izvodi autorsku muziku.
Podseća Miloševićeva da je sledeći tekst Tucakovićeve bio za najveći hit "Mirzinog jata", pesmu "Apsolutno tvoj".
- Usledile su, za mene, "Simpatija", "Seksi dama", a onda je htela da, posle "Seksi dame", snimimo "Ljuljaj me nežno". Zamolila je Olivera Mandića da napiše muziku. Čak ako slušate te dve kompozicije, videćete da je isti ritam, manir. Shvatila sam, međutim, da je previše priče o takvom profilu žene. Marina je nastavila putem "Seksi dame" koja je, ipak, bila moja, jer sam ja bila tako viđena u javnosti. Seksi dama je postala uzor svim pevačicama, do današnjih dana, s tim što su ove druge pevačice, nažalost, izokrenule značenje. Postala je lutka, objekat muškog obožavanja, koriste je muškarci za svoje finansijske potrebe. To mi se već nije dopadalo, i nije mi se svidelo što je Marina u tome učestvovala, ali, s obzirom na to da je povod vrlo tužan, možda nije lepo da kritikujem.
Tucakovićeva je, veli još Slađana, imala savršenu komunikaciju sa stvarnošću u kojoj smo živeli, sa trenutkom i ambijentom.
- Umela je da pronađe kompromis, granicu prihvatljive provokacije, što sam i ja naučila, ali, vremenom. Ona je to savršeno pogađala. Jednostavno, znala je šta u tom momentu treba učiniti, i to je do poslednjeg trenutka umela da iskoristi.