KRAĆI ČASOVI POGUBNI I ZA ZDRAVLJE DECE: Kakve posledice na đake ostavlja nastava skraćena zbog korone?

С. МИШЉЕНОВИЋ 20. 04. 2021. u 12:29

ŠKOLSKI časovi u Srpskoj ostaju skraćeni na 20 minuta do kraja tekuće školske godine.

Foto: Arhiva "Novosti"

To je potvrdio "Novostima" Predrag Damjanović, direktor Pedagoškog zavoda RS. Mnogi roditelji od nadležnih su tražili da se nastava vrati u normalu bar mesec dana, ali od toga neće biti ništa zbog situacije sa korona virusom, odgovaraju nadležni.

Roditelji u svojim zahtevima navode da deca mnogo gube sa onlajn nastavom i časovima od 20 minuta. Ističu da se plaše kako će reagovati na normalnu nastavu i kolike posledice trpe zbog ovakvog vida nastave.

- Roditelji su u pravu da su deca oštećena ovakvom nastavom. Mi smo toga svesni. Revidirali smo školsku godinu da se nastava održi. Kako se ne bi izgubila nastavna godina imamo kraće časove. Učenici dobiju najneophodnije informacije - pojašnjava Damjanović i dodaje da će pomoć psihologa i prosvetara biti ključna kad se vrate na normalan režim rada i časove od 45 minuta.

Dragana Lalić, majka dva osnovca, kaže da nastava sa skraćenim časovima zadaje mnogo muka, jer deca vrlo malo toga nauče na časovima od 20 minuta, pa onda bude mnogo problema prilikom pisanja domaćeg zadatka koji ne mogu da urade bez pomoći roditelja.

- Zabrinuta sam kakvo će znanje steći deca, bojim se da će ostati polupismeni sa ovakvim načinom rada. A osim toga, problem nam pravi i kako odvesti i vratiti decu iz škole, jer časovi traju ukupno sat vremena - kaže Dragana.

Foto: Novosti

Predrag Damjanović

Profesorka matematike iz Banjaluke Milana Popržen kaže da su prosvetni radnici svesni da učenici trpe štetu proteklih 18 meseci, koliko traje kraća ili onlajn nastava.

- Prosvetari su bili primorani da koriguju i kriterijume pri ocenjivanju i radu sa decom zbog korone. Sve ovo ostavlja traga na decu i posledice takve nastave videće se kad krene normalna nastava. Predugo traje sistem kraćih časova da ne bi ostavio posledice na deci. Učenicima u neku ruku to odgovara jer su kratko u školi, a i nastavnici su popustljiviji. Prva trijada đaka najviše će osetiti posledice kraćih časova. Oni tek treba da se opismene, a nemaju punu pažnju učitelja - ističe Poprženova.

Ona ističe da se zbog održavanja kontinuiteta nastave izgubio kvalitet.

TEK SLEDE REAKCIJE

BANjALUČANKA Mirjana S. majka jednog prvačića kaže da se plaši kako će njen sin reagovati kada krenu normalni časovi od 45 minuta.

- Prvaci imaju problem jer tek uče da čitaju i pišu i skraćenjem časova dosta su hendikepirani. Nemaju nastavu koju bi trebalo da imaju za svoj uzrast - smatra Mirjana.

- Deca će se teško priviknuti na normalan rad jer je sadašnji sistem rada dosta popustljiv, pa i ocene koje dobijaju nisu realne. Đake upozoravam da je ovaj kriterijum sad na snazi zbog cele situacije i da se ne navikavaju, jer će biti druga priča kad časovi budu normalni - dodaje Poprženova.

Školski psiholog Draženka Kušljić kaže da je bolje da đaci budu i po 20 minuta u učionicama, nego na onlajn nastavi.

- Deca će definitivno osetiti posledice kraće nastave kada se vrate na stari režim. Pažnja i koncetracija su slabije. Videćemo koliko će, a sigurno da hoće, biti i posledica na mentalno zdravlje deca. Đaci su celu godinu pod pritiskom ima li škole i da li idu u školu. Sve to ostavlja posledice na zdravlje dece - ističe Kušljićeva.

Pogledajte više