GRAĐANI BESNI: U sandučićima dobili obaveštenje sa pretnjom da će im isključiti struju
VELIKI broj Banjalučana ostao je u šoku nakon što su krajem novembra iz "Elektrokrajine" a. d. Banjaluka dobili "čestitku" u kojoj im se preti isključenjem električne energije zbog neplaćenog računa za oktobar!?
Dopisništvo "Novosti" zbog toga je "zasuto" pozivima besnih građana koji tvrde da su redovne platiše i prosto ne mogu verovati da ih je u poštanskom sandučiću dočekalo "obaveštenje o isključenju" za račune od samo 40 maraka.
- Račun za struju, za oktobar mesec, dobio sam 12. novembra. Već 27. dočekalo me je "obaveštenje o isključenju" u kojem mi "Elektrokrajina" preti isključenjem struje u decembru, jer račun za oktobar nisam platio do 25. novembra - pojašnjava besni građanin koji je insistirao na anonimnosti.
Na identičan problem, sa iznosima računa manjim od 100 KM, požalilo se više desetina njegovih sugrađana. Priča je svima ista i svi se pitaju da li su u "Elektrokrajini" svesni globalne krize izazvane pandemijom koronom i kako narod živi?
- To što rade je skandalozno! Kao budžetski korisnik platu za oktobar primam u decembru, a "Elektrokrajina" mi u novembru preti isljučenjem struje! To je drsko i za svaku osudu! Zašto ne pošalju izvinjenje kada struju obračunaju za 120 KM više nego što sam potrošio - pita se jedna Banjalučanka.Predrag Klincov, portparol "Elektrokrajine", kaže da to preduzeće sve odluke i mere u procesu naplate električne energije sprovodi u skladu sa zakonom.
- Opštim uslovima za isporuku i snabdevanje električnom energijom kao rok za plaćanje utvrđen je 25. dan meseca u kome je izdat račun za prethodni mesec. Istim aktom je propisano da kupac, koji u roku ne plati iznos utrošene električne energije, snosi posledice - kaže Klincov.
ČISTE BILANSE POTRAŽIVANjA
U "ELEKTROKRAJINI" podsećaju da se sva elektrodistributivna preduzeća nalaze u procesu reorganizacije u skladu sa novim Zakonom o električnoj energiji RS koji stupa na snagu 1. januara 2021. kada će prodaju struje domaćinstvima preuzeti direkcija "Elektroprivrede RS" u Trebinju. Zbog toga je, kako kažu, svih pet preduzeća dužno da do kraja 2020. očisti bilanse potraživanja za isporučenu električnu energiju.
Naglašava da nijedan uredni i redovni platiša ne može i neće biti isključen sa mreže.
- Više od 95 odsto kupaca redovno izmiruje svoje obaveze, i zbog njih imamo dužnost da naplatimo potraživanja od dužnika. "Elektrokrajina" je nebrojeno puta iskazala osetljivost prema socijalno ugroženim kupcima - ističe Klincov.
On odbacuje namere da se uredna naplata "Elektrokrajini" pripiše kao greh, umesto kao redovna, zakonski uređena poslovna aktivnost, deleći lekcije medijima.
- S obzirom na to da nas pozivate da ne obavljamo svoj posao i ne tražimo naplatu "manjih dugovanja", cenimo da onda treba da budete profesionalno dosledni i iste upite i članke objavite o telekomunikacionim i kablovskim operaterima koji godinama isključuju dužnike bez obzira na visinu duga - kaže Klincov.
U "Elektrokrajini" očigledno nisu svesni da kablovski operateri ostavljaju mogućnost i do dva neplaćena računa pre isključenja. Takođe, oni ne šalju "obaveštenja o isključenju", već "molbu za izmirenje duga". Rok izmirenja je duži, dok se ponovno uključenje ne naplaćuje, za razliku od "Elektrokrajine" koja za ponovno uključenje naplaćuje naknadu veću od 30 KM.