VOZE I PREKO 100 KM NA ČAS, PEŠACI SE NE MOGU MIMOIĆI Banjalučani ukazali na probleme "deonice smrti" kod Rebrovačkog mosta
STANARI Bulevara vojvode Petra Bojovića u Banjaluci ukazali su na goruće probleme "deonice smrti" kod Rebrovačkog mosta. Održali su konferenciju za medije povodom alarmantne situacije u saobraćaju koja ugrožava živote sugrađana, posebno dece i pešaka. U poslednjih nekoliko godina, od kada je izgrađeno to naselje, saobraćajne nesreće su učestale, a mnoge od njih su sa tragičnim ishodom, kao što je ove nedelje pogibija pešaka Milane Koprena (47), pedagoga.
U martu 2022. na ovom mestu je u nesreći poginuo pešak Marijan Ristić (62), slovenački konzul u Banjaluci, kada ga je pokosio Sergej Miljković (23) iz Banjaluke. U junu 2011. na skoro identičan način, poginuo je student Ognjen Balorda iz Vlasenice, koga je "tojotom", i takođe na trotoaru, udario Dragiša L.
Stanari su se u više navrata obraćali nadležnim institucijama sa zahtevima za rešavanje ovog problema, ali do sada bez uspeha. Nedavne tragedije sa smrtnim ishodima su jasan dokaz da hitne mere moraju biti preduzete.
Goran Glogovac, iz Bulevara vojvode Petra Bojovića, ukazao je da se građani ne osećaju bezbedno.
- Brzina je neprilagođena, nema nikakvog znaka na saobraćajnici, niti znaka ograničenja brzine, niti znaka za isključenje, niti barijera koje bi onemogućile nesavesne vozače da smanje velike brzine. Krajnje je vreme da se sve institucije uključe, i da ekspresno reše ovaj problem, jer se ništa ne preduzima - kaže Goran.
Pre udesa prošla s bebom
BILA sam prisutna kada je konzul poginuo, išla sam trotarom, i sad sam pre udesa, na 15 minuta prošla sa bebom u kolicima, sad kad sam postala majka, ne mogu ni da zamislim šta bi moglo da se desi ako bi neko izleteo prilikom velike brzine, govori Banjalučanka, mlada majka.
Nina Okuka je pročitala zahteve stanara ovog dela Banjaluke:
- Zahtevamo hitno postavljanje radara i ograničenje brzine 40 kilometara na čas, zatim postavljanje zaštitnih ograda sa obe strane trotoara, a gde je moguće i između traka, zatim popravljanje kolovoza, obeležavanje dela puta isključenja sa Rebrovačkog mosta ka Bulevaru Petra Bojivić 17, kao žute opasne zone. Rešavanja pristupa prema Regulacionom planu i uklanjanja vodotornja koji nam smeta.
Okuka dodaje da je neophodno postavljanje pasarele ili nekog drugog rešenja, kako bi prelazak do leve obale Vrbasa, ka OŠ "Vuk Stefanović Karadžić" učinili bezbednim.
- Ovo radimo radi bezbednosti nas i naše dece, a ovo je problem svih koji idu Rebrovačkim mostom - kazala je Okuka.
Jedna od stanarki iz ovog naselja Danica Pupčević poručuje da bi osim radara, na ovom delu puta, bilo dobro postaviti i kameru, kako bi se videlo šta ljudi rade i kako voze.
- Ovde živimo već tri godine, prilično se brzo vozi, i preko 100 kilometara na sat, ljudi ne znaju da procene krivinu, znaju da izlete na trotoar i tako "pokupe" nekog pešaka koji, nažalost, nastrada - govori Danica. - Na mostu se na trotoaru ne može mimoići, ukoliko ide biciklista, neko od pešaka mora sići na kolovoz.