GLASOVE "PECAJU" NA MREŽI: Stručnjaci ocenjuju - internet kampanja važna u izbornoj trci, ali nije presudna
OPŠTI izbori u Bosni u Hercegovini sve su bliže, a prema predviđanjima mnogih stručnjaka, ovogodišnja kampanja mogla bi biti "najprljavija".
Ono što će svakako odigrati veliku ulogu u predstavljanju mnogobrojnih kandidata i prikupljanju glasova jesu društvene mreže i vođenje političke kampanje na internetu.
Profesor Vlade Simović, doktor političkih nauka, smatra da je sve veći broj korisnika interneta, posebno među generacijama koje su u četvrtoj i petoj deceniji života i koji su redovni glasači na izborima.
- Upravo zbog ovih promena političke partije intenzivno angažuju stručnjake iz oblasti marketinga koji im kampanju u velikoj meri provode na internetu. To donosi određene rezultate za pojedine partije koje rade dobre internet kampanje, ali to i dalje nije presudno za ishod izbora. Presudna je organizacija partije i njena sposobnost da privuče nove članove i u kampanji aktivira stare - kaže prof. Simović za "Novosti".
Radovan Kovačević, portparol Saveza nezavisnih socijaldemokrata, kaže za "Novosti" da je politička kampanja uvek tamo gde je i narod. On kaže da već duže vremena vlada ozbiljna posvećenost internetu, i zvanične SNSD platforme se ocenjuju kao najbolje i najprofesionalnije u Republici Srpskoj, ali i BiH.
Kovačević dodaje da je previše govora mržnje prisutno u onlajn sferi.
- Stručnjak za internet komunikacije iz Srbije Miloje Sekulić rekao je svojevremeno da se izbori ne mogu dobiti na internetu, ali i da se ne mogu dobiti bez njega. Pozitivna strana je što na mnogo brži i lakši način možete doći do velikog broja ljudi, a negativna strana su takozvani botovi, koji iza lažnih imena iznose uvrede i klevete bez ikakve odgovornosti za iste - zaključuje Kovačević.
LAŽNE INFORMACIJE
PREMA rečima Anje Petrović, portparola Partije demokratskog progresa, razvoj političkog marketinga na internetu je u ekspanziji na našim prostorima.
- Dobra stvar je brzina protoka informacija, ali u velikoj meri kampanju mogu otežati lažne informacije koje se lako plasiraju. Mi ćemo i u predstojećoj kampanji naravno koristiti internet profesionalno, kao i ostale tradicionalne medije - poručila je Petrović.