ZAPADNI BALKAN JEDNO TRŽIŠTE: U Trebinju održana konferencija "Jačanje regionalnih turističkih proizvoda"
U ORGANIZACIJI Spoljnotrgovinske komore BiH, u saradnji sa Komorskim investicionim forumom Zapadnog Balkana, u Trebinju je održana Konferencija "Jačanje regionalnih turističkih proizvoda", koja ima za cilj upoznavanje i umrežavanje turističkih radnika Zapadnog Balkana, kao i stvaranje zajedničkog Regionalnog turističkog proizvoda.
Učesnici Konferencija "Jačanje regionalnih turističkih proizvoda" istakli su da je stvaranje zajedničkog privrednog tržišta nešto čemu teže sve zemlje Zapadnog Balkana, a da je turizam jedna od grana privrede koju sve države svojim podzakonskim aktima mogu značajno unaprediti.
- Postoji mnogo toga što se nadamo i očekujemo od naših država da usklade, omoguće i da se ta birokratija svede na minimum. To je ono što podstiče dolazak većeg broja turista, da ne moraju da čekaju na neke posebne dozvole. Gosti koji dođu u Beograd na nekoliko dana, na primer, iz Kine, svakako da bi želeli posetiti i Trebinje, Crnu Goru ili Hrvatsku jer to za njih nije dalek put i ukoliko bi se doneli odgovarajući usklađeni podzakonski akti, broj posete bio bi veći u svim zemljama - istakao je Marko Mandić iz Privredne komore Srbije.
Prema rečima Ahmeta Egrlića, predsednika Spoljnotrgovinske komore BiH, turizam kreira sve grane privrede, a u BiH se još uvek očekuje snažnija podrška nadležnih institucija, kao što je to u regionu.
PROBLEM MANjAK STRUČNOG KADRA
TREBINjE poslednjih godina beleži značajan rast kada je u pitanju turizam kao grana privrede, a ono što su istakli predstvanici te lokalne zajednice jeste da je uz dobru ponudu potrebno imati što više stručnog kadra. Međutim, tu se pojavljuje problem jer je teško zadržati kvalitetnog i školovanog radnika zbog znatno boljih finasijskih uslova koje im mogu ponuditi u okolnim gradovima iz Hrvatske i Crne Gore.
- Turizam kao ključna grana privrede traži više od donosioca odluka da kreiraju neke zakonske propise i rešenja u cilju rasterećenja kompletne privrede, a posebno turizma na uzoru na Hrvatsku i Srbiju. Pored toga, svima nama je u interesu da stvorimo jedinstvni turistički regionalni proizvod, što je interes celog Zapadnog Balkana - naglasio je Egrlić.