"ORAO" VISOKO LETI: Vazduhoplovni zavod iz Bijeljine obeležio 77 godina postojanja
VAZDUHOPLOVNI zavod "Orao", preduzeće koje je neposredno nakon rata, iz Rajlovca preseljeno u Bijeljinu, ovih dana je obeležilo 77 godina uspešnog rada i postojanja.
To preduzeće je projektovano i osposobljeno za potrebe vojnog vazduhoplovstva još davne 1944. godine, a trenutno je oslonac za obezbeđenje plovidbenosti vazduhoplova za potrebe Vojske Srbije.
Gotovo 50 odsto prihoda "Orao" obezbeđuje kroz poslove ugovorene sa Srbijom, poštujući sve pravne i normativne akte.
- Trenutno smo lider u svetu što se tiče remonta motora "vajper". Radimo za potrebe ratnog vazduhoplovstva Indije, Italije, ali i remont motora za potrebe UAR - kaže direktor "Orla" Mladen Stojanović, i dodaje da im je sem Italije malo konkurenata u svetu, i po nivou spremnosti i po nivou opremljenosti.
Stojanović ističe, da osim radne jedinice Remont, čija je primarna delatnost remont avio-motora i komponenti za motore, druga radna jedinica Proizvodnja radi rezervne delove za generalni remont motora, izrađuje specijalne alate i uređaje koji su neophodni kao podrška u remontnom procesu.
Korona je na civilnom vazduhoplovnom tržištu ostavila velike posledice, ali je "Orao" u neprekidnoj borbi za pronalaženje novih poslova, kako bi se iskoristio sav potencijal kojim raspolaže.
Što se tiče treće radne jedinice Laboratorije, Stojanović kaže da ona ima direktni ugovor sa Republičkim zavodom za standardizaciju i metrologiju.
- "Orao" je jedan od osnivača tog zavoda, i do sada smo, uslovno rečeno, imali monopol u toj oblasti. S obzirom na nove zakonske okvire u Evropskoj uniji, konstantno moramo biti u procesu standardizacije kako bismo opstali u toj oblasti. Akreditovani smo kao ovlašćena metrološka laboratorija na nivou BiH, i trenutno uvodimo "standard 17000-20" - kaže direktor Stojanović, ističući da bijeljinski "Orao" visoko leti, i da će i ubuduće biti lider u toj oblasti, računajući na opremljenost i kvalitet svojih usluga.
REZERVNI DELOVI ZA SVETSKE FIRME
S OBZIROM da kapaciteti Proizvodnje u zavodu prevazilaze potrebe Remonta slobodni prostor je stavljen na raspolaganje kupcima iz drugih oblasti, posebno auto-industrije.
- Svesni smo činjenice da nemamo konkurenciju u ovoj oblasti na prostoru bivše Jugoslavije, i držimo se toga da nam je primarni posao u vazduhoplovstvu, i da svoja specifična znanja i tehnologije primenimo i u civilnom vazduhoplovstvu. Do pojave pandemije virusa korona, proizvodili smo rezervne delove za velike svetske firme iz civilnog sektora, među kojima je i kanadski Pratt&Whitney - pojašnjava Mladen Stojanović.