NARUKVICE NOSE NA SICILIJU: Đačka kompanija Gimnazije iz Zaječara najbolja na nacionalnom takmičenju

B.B.

11. 06. 2024. u 19:42

ĐAČKA kompanija "OutMark" iz Gimnazije u Zaječaru osvojila je prvo mesto na Nacionalnom takmičenju najboljih učeničkih kompanija, a pet srednjoškolki će u julu predstavljati Srbiju na evropskom takmičenju koje će biti održano na Siciliji

Foto: Dostignuća mladih

 Mlade privrvrednice su na nacionalnom akmičenju stručnom žiriju predstavile   multifunkcionalne narukvice namenjene avanturistima koje čine boravak u prirodi sigurnijim.

- Narukvice sadrže kopče sa različitim dodacima poput: kresiva za potpalu vatre, pištaljke, baterijske lampe, nožića, otvarača za konzerve, kompasa i NFC taga. Kao nekadašnji izviđači imale smo ideju da spojimo ljubav prema outdoor avanturama sa inovativnom tehnologijom. Veštinu pletenja unapredile smo idejom o dodacima unutar narkvica, koje bi odgovarale različitim ciljnim grupama - izjavile su Lenka, Marija, Andrea, Dunja i Mina, članice pobedničke kompanije.

Nastavnik-mentor ove kompanije je Mladen Šljivović, dok je poslovni mentor Sanja Boloban, NCR Atleos.

Drugo mesto osvojila je učenička kompanija "KidSync" iz Gimnazije "Miloš Savković" u Aranđelovcu sa društveno-edukativnim igrama namenjenim deci sa teškoćama u intelektualnom razvoju, dok je treće mesto pripalo učenicima iz Mašinsko-elektrotehničke škole u Paraćinu koji se u okviru svoje kompanije "HidroSol" bave proizvodnjom zelene energije kombinovanjem hidro i solarne energije uz potpunu automatizaciju proizvodnje.

Specijalnu UniCredit nagradu "Osnaženi za budućnost" namenjenu učeničkoj kompaniji koja je svojom inovacijom napravila razliku u zajednici, osvojila je kompanija "EKO Eksplozija" iz Elektrotehničke škole "Mija Stanimirović" u Nišu. Nagrada za najbolju primenu informaciono-komunikacionih tehnologija otišla je u ruke učenika iz kompanije "Wallet Alert" koji pohađaju Gimnaziju "Josif Pančić" u Bajinoj Bašti. Ovu nagradu dodelila je kompanija TeleGroup za uspešno kreiran glavni proizvod ovih učenika - "bezbedan", neprobojan novčanik.

Učenici koji su "zaposleni" u ovim kompanijama tokom školske godine stiču znanja o tržišnoj ekonomiji i preduzetništvu kroz programe "Dostignuća mladih" i svoju firmu vode od osnivanja do izrade kompanijskog izveštaja i zatvaranja kompanije. U radu ih usmeravaju nastavnici i poslovni mentori, koji učenicima pomažu da naprave prve preduzetničke korake deleći svoje znanje, iskustvo i savete.

Takmičenje je realizovala organizacija Dostignuća mladih u Srbiji uz finansijsku pomoć Američke agencije za međunarodni razvoj, UniCredit fondacije, NCR fondacije i Ministarstva prosvete.

Pogledajte više