NAJPOZNATIJI PROIZVOD SA KUBE SE SVE SLABIJE PRODAJE: Kina postala najveće tržište za kubanske cigare
Kina je u 2020. godini prestigla Španiju i postala glavno tržište za kubanske cigare, ali sve veća potražnja azijskog diva ne može da kompenzuje pad prodaje na drugim tržištima.
Globalni prihodi Habanosa pali su prošle godine četiri odsto, na 507 miliona američkih dolara.
- Godina 2020. bila je izazovna ne samo za naše poslovanje već za celo čovečanstvo - zaključuju u kubanskoj fabrici. - Prošlogodišnja ograničenja putovanja zbog pandemije negativno su uticala na potražnju u zemljama koje se oslanjaju na turizam i na prodaju u bescarinskim trgovinama.
Mnogi smatraju ručno motane kubanske cigare, poput marki Kohiba, Montekristo i Partagas, najboljima na svetu. Cigare spadaju među glavne izvozne proizvode Kube, a tržište se prošle godine smanjilo 11 odsto pod uticajem pandemije i pooštrenih američkih sankcija.
Karipsko ostrvo ne može da prodaje cigare na najvećem svetskom tržištu, zbog embarga koji je Vašington uveo pre nekoliko decenija.
Evropa drži prvo mesto na lestvici regionalnih tržišta i svaki drugi izvezeni Habanos prodat je u Evropi. Sledi azijsko-pacifičko područje sa 16,2 odsto udela. Prodaja u Evropi i u azijsko-pacifičkoj regiji porasla je prošle godine dva odnosno 10 procenata.