IZBORI U SAD: Lažne optužbe za krađu glasova kruže na Jutjubu
NA najmanje devet Jutjub kanala i dalje se promovišu neutemeljene optužbe o izbornim nepravilnostima i teorije zavere koje utiču na prihode od advertajzinga i od korisnika usluga ove kompanije.
Prema otkriću Rojtersa, na brojnim kanalima Jutjuba na kojima ima od hiljadu do skoro 630 hiljada pratilaca, podgrevaju se i podržavaju optužbe o difuziji lažnih i netačnih infomacija koje vrše timovi AP, Rojtersa i drugih organizacija za proveru činjeničnog stanja u centrima za prebrojavanje glasova.
Gugl, u čijem je vlasništvuJutjub, ima pravila kojima se zabranjuje korišćenje finansijskih potencijala i instrumenata ove platforme za objavljivanje "tvrdnji koje su dokazano netačne i mogu u značajnoj meri da podriju poverenje u izborne i demokratske procese", ali Gugl za sada nije odgovorio na pitanje da li namerava da suspenduje oglase i prihode od korisnika koji šire neutemeljene informacije, podseća se u izveštaju Rojtersa.
Trampove pristalice okupljaju se i organizuju ispred centara za prebrojavanje glasova zbog širenja dezinformacija o navodnoj izbornoj krađi i manipulacijama demokrata.
Gugl, Fejsbuk, Tviter i druge društvene mreže svakodnevno se bore protiv širenja desnformacija i neutemeljenih optužbi predsednika Trampa i njegovih saradnika o izbornim manipulacijama demokarata.
Kolika je moć društvenih mreža govori i otkriće Rojtersa da je jednu objavu na Jutjubu o navodnim izbornim nepravilnostima u saveznoj državi Mičigen, koje je ključna i u kojoj je Bajden pobedio, videlo više od 90 hiljada ljudi za samo 8 sati.
O ovakvoj pristrasnoj korisničkoj politici Jutjuba nedavno je izvešavala i mereža CNBC koja je prenela da "jedna američka TV mreža ostvaruje zaradu od reklamiranja svog videa na Jutjubu u kojem se preuranjeno tvrdi da je Tramp pobedio na izborima".
Jutjub je saopštio da taj video neće biti uklonjen, ali je obustavio njegovo reklamiranje.