NI RASPRODAJE NE POMAŽU: Budžet Italijana opao za 20 odsto

Tanjug

02. 08. 2020. u 14:26

VELIKE letnje rasprodaje počele su širom Italije, koja je pored ostalog poznata po modi i dizajnu, i oko 60 odsto ljudi planira kupovinu, ali ove sezone izdvojiće oko 20 odsto manje novca nego lani, pokazalo je istraživanje.

Foto: Tanjug/AP

Kupovna moć mnogih Italijana opala je tokom pandemije virusa kovid-19 usled višemesečnih restriktivnih mera, a stopa nezaposlenosti u Italiji porasla je u junu na 8,8 odsto.

Prema istraživanju Confesercenti-SWG, oko 60 posto ispitanika odlučilo se za kupovinu tokom sezonskih rasprodaja, ali će u proseku potrošiti 116 evra, dok je prošle godine budžet iznosio prosečnih 146 evra.

Istraživanje je pokazalo da su najtraženiji proizvodi majice, košulje, bluze, donji veš i kupaći kostimi.

Oko 33 odsto kupaca opredeliće se za velike trgovinske lance, 26 odsto kupovaće u autlet centrima, a 25 odsto putem interneta.

Kriza sa korona virusom uticala je i na datum početka letnjih rasprodaja, te su mnoge radnje u Italiji umesto početkom jula ove sezone sa popustima počele 1. avgusta zbog dugotrajne blokade i teškog početka poslovanja po ukidanju restriktivnih mera.

Odlaganje početka sezonske rasprodaje podržalo je 50 odsto trgovaca, dok je 33 odsto bilo protiv.

Kako je navedeno, istraživanje je sprovedeno na uzorku od 1.000 potrošača i 600 kompanija koje se bave trgovinom odeće i obuće.

Pogledajte više