KINESKI “ZMAJEVI” ZA EGIPAT: Peking nudi J-10C i J-31 Kairu koji važi za lojalnog saveznika Amerike (VIDEO)
KINA je navodno ponudila moderne borbene avione J-10C i J-31 Egiptu, lojalnom savezniku SAD na Bliskom istoku, da dodatno modernizuje svoje vazduhoplovstvo u regionu pogođenom sukobima.
J-10C je lovac 4,5 generacije, dok je J-31 lovac pete generacije. Trenutno, najnapredniji avion u egipatskom vazduhoplovstvu je Rafale, koji je razvila francuska Daso Aviješn.
Ponuda za ove avione kineske proizvodnje data je tokom posete komandanta egipatskih vazduhoplovnih snaga generala Mahmuda Foada Abdel Gavada Kini, gde se u Pekingu sastao sa svojim kolegom, generalom Čang Dingčijuom.
Sastanak je održan na poziv generala Čanga radi unapređenja strateških odnosa između dva naroda.
Prema zvaničnom saopštenju egipatskih oružanih snaga, poseta generala Gavada Kini naglašava posvećenost Egipta jačanju vojnih veza sa prijateljskom zemljom.
Razgovarano je o naporima da se poveća saradnja između vazduhoplovstva obe zemlje, posebno u programima obuke, transferu tehnologije i zajedničkoj proizvodnji opreme.
General Gavad se takođe sastao sa ključnim igračima u kineskoj odbrambenoj industriji, uključujući predstavnike Kineske nacionalne aero-tehnološke korporacije za uvoz i izvoz (CATIC) i China North Industries Corporation (NORINCO).
Pored toga, posetio je vazdušnu bazu Tangšan, gde su on i visoki oficiri egipatskih vazduhoplovnih snaga bili počašćeni demonstracijom letenja borbenog aviona J-10C.
Kina već nekoliko godina nudi Egiptu J-10C.
Prošle godine, bliskoistočni odbrambeni mediji su izvestili da su egipatski zvaničnici razgovarali o kupovini sa proizvođačem aviona, Chengdu Aircraft Industry Group, tokom izložbe LIMA ’23 u Langkaviju.
J-10C je bio prisutan na izložbi jer je to izabrani avion za akrobatski tim Narodnooslobodilačke armije (PLAAF), „1. avgust“.
Trenutno, Peking izvozi jednomotorni J-10C samo pakistanskom vazduhoplovstvu.
J-10C, koji egipatsko vazduhoplovstvo želi da nabavi, javno je predstavljen u Kini u julu 2017. i ušao je u borbenu službu sa kineskim vazduhoplovstvom 2018. godine.
U poređenju sa ranijim varijantama, J-10C je lakši, “nevidljiviji” i opremljen snažnijim motorom i AESA radarom (aktivnim elektronskim skeniranim nizom) koji poboljšava mogućnosti otkrivanja ciljeva.
Regionalni vojni posmatrači procenjuju da PLAAF ima oko 150 borbenih aviona J-10C.
U međuvremenu, stelt lovac pete generacije J-31 „Gyrfalcon“ ili J-31, koji je razvila kompanija Shenyang Aircraft Corporation, takođe je privukao interesovanje nekoliko bliskoistočnih zemalja, uključujući Egipat.
Pored Bliskog istoka, Pakistan je izrazio snažan interes za kupovinu J-31 nakon kupovine J-10C.
Govoreći na ceremoniji uvođenja nove opreme u Islamabad ranije ove godine, maršal vazduhoplovstva Zaher Ahmed Baber Sidhu izjavio je da će J-31 „uskoro“ ući u službu pakistanskih vazduhoplovnih snaga.
On je napomenuo da su u toku pregovori za nabavku J-31.
Kina je razvila J-31 za izvozna tržišta jer je njen prvi lovac pete generacije, J-20 „Mighty Dragon“, rezervisan isključivo za kinesko vazduhoplovstvo.
J-31 je jednosed, dvomotorni, stelt borbeni avion srednje veličine dizajniran da bude konkurentan.
Medijski izveštaji ukazuju da će J-31 služiti i na kineskim nosačima aviona, a napori (kineske avio-industrije) su usmereni ka tom cilju. Iako je prvenstveno namenjen izvozu, Pakistan će verovatno postati prvi kupac ovog stelt lovca.
Izveštaji sugerišu da Kina priprema J-31 za operacije na svojim nosačima aviona, slično F-35B i najnovijem F-35C koji je razvio Lokid Martin.
Iako tehničke specifikacije J-31 nisu u potpunosti poznate, njegova maksimalna poletna težina (MTOV) je povećana na 28.000 kg sa 25.000 kg, a pokreću ga motori WS-19 sa potiskom od 12 tona.
BONUS VIDEO - RUSIJA LANSIRALA RAKETU: Pogledajte trenutak lansiranja