KANJE VEST POMAŽE EKONOMIJI KINE: Turneja donela preko potreban ekonomski podsticaj
KINESKA turneja Ji — poznatijeg kao Kanje Vest — donela je preko potreban ekonomski podsticaj, kako zemlji koja se bori da podigne potrošačku potrošnju, tako i muzičaru čije su kontroverze naštetile njegovom poslovanju u Americi.
Koncert održan u nedelju Gremi muzičara u Haikouu, glavnom gradu kineske južne ostrvske provincije Hainan, na početku je bio više nego iznenađujući, imajući u vidu kinesku evidenciju o strogoj kontroli stranih umetnika, kako navodi El Ej Tajms.
42.000 dostupnih ulaznica je rasprodato kroz par minuta, a samo nekoliko dana kasnije Kanje, koji se sada oglašava pod novim imenom Je, održaće drugu koncert ili kako on naziva "žurku slušanja muzike" koju je najavio lokalni turistički biro za 28. septembar.
- Ovo nije običan dodat koncert, već ponovni procvat muzičke magije i nastavak slavlja fanova - navodi se u saopštenju turističkog biroa Haikoua.
Euforija oko povratka američkog repera u Kinu nakon 16 godina naglašava moć "koncertne ekonomije", u kojoj su vlade udvarale nastupima superzvezda kako bi privukle obožavaoce i promovisale turizam.
Ranije ove godine, Tejlor Svift je pristala da ograniči svoju turneju u jugoistočnoj Aziji isključivo na Singapur, na veliku žalost susednih zemalja.
Vlada Haikoua je saopštila da je Vestov "Vultures Listening Experience" doneo novi rekord od 52,8 miliona dolara u prihodima od turizma za grad, i da su 96,5% prodaje karata kupili fanovi koji nisu sa ostrva Hainan.
Događaj je ponudio atraktivne ponude za gostujuće obožavaoce o hrani, smeštaju i razgledanju, pojačavajući aktivnosti tokom praznika kineskog festivala koji se održava sredinom jeseni.
Kineskoj tromoj ekonomiji su preko potrebni podsticaji, posebno od potrošača koji su naglo smanjili suočeni sa finansijskom neizvesnošću.
Pad nekretnina pogodio je cene stanova, dok je nezaposlenost mladih porasla.
Prema investicionoj banci Nomura, poverenje potrošača je skoro najniže u istoriji.
Gradovi širom Kine pokušali su da podstaknu domaći turizam i lokalnu potrošnju, što je za mnoge posetioce koncerata, Je-ov dolazak bio dovoljan podsticaj da novac potroše na putovanje na jug.
Prema Junjdži Vangu, reporteru koji piše o kineskom maloprodajnom sektoru, korisnici kineskih platformi društvenih medija prijavili su da su potrošili više od 1.400 dolara na putovanja samo da bi videli Kanje Vesta.
Popunjenost hotela i prodaja u bescarinskim prodavnicama u Haikouu takođe su porasle tokom praznika.
Topao prijem u Kini takođe je blagodat za Vesta, koji je video da prodaja karata usporava, a brendovi prekidaju ugovore nakon niza rasističkih i antisemitskih izjava u poslednjih nekoliko godina.
U Kini je takva zabrinutost zbog uvredljivih komentara zanemarena, a umesto toga, državni mediji su hvalili njegovu daleku vezu sa Kinom.
Kanje je prvu godinu svog života proveo u Kini kao dete, dok je njegova majka Donda, profesorka engleskog, predavala na Univerzitetu u Nandžingu.
Prvi Haikou koncert doneo je više od 7 miliona dolara od prodaje karata, u poređenju sa pet koncerata u SAD u februaru čija je zarada bila nešto više od 12 miliona dolara, prema procenama Bilborda.
Dodatne "sesije slušanja“ sa Je i reperom Ti Dola Sajn u SAD otkazane su u aprilu, iako organizatori nisu naveli konkretan razlog.
- Kanje može pomoći u jačanju ekonomije u teškim vremenima i pokazati da je Kina otvorena za svet. Njegove veze iz detinjstva sa Nanđingom služe u svrhe unutrašnje i spoljne propagande. Uticaj države prevazilazi sve tržišne faktore, a zapadne vrednosti, čak i ’univerzalne‘ vrednosti, nisu sve primenjene u Kini - navodi se u biltenu o kineskim potrošačima pod nazivom Foloving Juan.