ŠVEDSKI AVAKSI ZA KIJEV: Koliki im je domet i čemu će služiti u ratu u Ukrajini
RATNO vazduhoplovstvo Kraljevine Švedske saopštilo je da će Ukrajini pokloniti dve letelice za rano radarsko izviđanje i oktrivanje protivničkih aviona u vazduhu ili popularno zvanih „avaksi“.
Kako je navedeno u pitanju su dve letelice tipa ASC-890.
Avion je opremljen naprednim radarskim sistemima koji mogu da otkrivaju i prate letećeobjekte na velikoj površini, uključujući borbene avione, helikoptere, krstareće rakete i ciljeve na moru.
Švedska je u NATO arsenal unela specijalizovane letelice i to: 2 letelice Gulfstream IV SRA-4 (S-102B) za elektronsko izviđanje i praćenje komunikacija i 3 letelice za rano otkrivanjem upozoravanje i navođenje (AWACS) i to 3 letelice: 1 S-100B Argus i 2 verzije S-100D Argus.
Šveđani će predati avione za radarsko izviđanje velikog dometa ASC 890 ili Saab 340B. Švedski AWACS će dopuniti mogućnosti ukrajinske strane u oblasti protivvazdušne odbrane i podrške komunikacijama američkih F-16.
Efektivni domet radara na letelici dostiže 400 km, ali pod nekim uslovima može premašiti ovu daljinu, što će značajno pojednostaviti (i zakomplikovati rusima borbu) otkrivanje raketa, dronova i naših letelica u graničnoj zoni.
FSR 890 FLIGBUREN RADAR
Zasnovan je na bočnom radaru (SLAR) kompanije Ericsson Microvave Sistems. Erieie SLAR je pulsni doplerov radar dugog dometa, opremljen fiksnim aktivnim faznim antenskim rešetkama, čiji se režim rada kreće od 2 GHz do 4 GHz. Antenska jedinica dužine 9 metara i težine 900 kg postavljena je na gornji deo trupa i daje avionu prepoznatljiv izgled. Radar Erieie obezbeđuje pokrivenost od 360° sa optimalnim performansama preko azimutalnih sektora od 150° sa svake strane aviona. Radar može da otkrije borbene avione na daljini od 350 km u uslovima jakog neprijateljskog elektronskog ratovanja.
Sistem Erieie ima punu interoperabilnost sa komandnim sistemima protivvazdušne odbrane NATO-a. Glavna kabina je opremljena paketom multifunkcionalnih radnih stanica za tri operatera na radaru, kontrolu operacijama koje se izvode na kopnu. Avion ima bezbedni govorni data-link komunikacioni paket sa HF i VHF / UHF vezama. V / UHF datalink radi na 4.800 bps. Glavni odeljak za avioniku je instaliran odmah iza kokpita.
(TV Front/ribar)
BONUS VIDEO - RUSKI BOMBARDER: Let SU-25 u borbenim misijama iznad zone sukoba u Ukrajini