RUSI KRASUHOM OBORILI AMERIČKI ŠPIJUNSKI DRON? Vojska SAD izgubila kontakt sa MQ-9 Reaper bespilotnom letelicom iznad Kalinjingrada
U PONEDELjAK uveče 19. marta svetski mediji objavili su informaciju da je u Poljskoj saopštili su da je nedaleko od mesta Miroslavaca izgubljen kontakt sa američkom bespilotnom letelicom MQ-9 Reaper.
Dok su jedni tvrdili da je letelica pala, zvanični izvori govore da je MQ- 9 Reaper prinudno prizemljena.
Bespilotna letelica MQ-9 Reaper američke vojske u izviđačkoj verziji kako se navodi nalazila se na operativnom zadatku izviđanja lansera raketnih baterija Iskander M kao i drugih jedinica ruskih oružanih snaga u ekskalvi Kalinjingrad oko gradova Guseva i Černjahova.
O jednoj teroriji se uveliko priča poslednjih nekoliko dana, a to je da na Baltiku trenutno u široj zoni oko Kalinjingrada izvode se velike mere elektornskog ometanja, a meta je bio avion sa britanski ministrom odbrane Grantom Šapsom.
Ta teorija tvrdi da je Rusija u ometanju i prizemljenju američkog drona upotrebila elektornski sistem za ometanje tipa Krasuha.
Konkretnih dokaza još uvek nema o ovom slučaju, ali nagađanja i sumnje postoje.
KRASUHA
Krasuha je mobilni sistem za elektronsko ometanje i brobu. Poznat je pod oznakom 1RL269 koje je namenjeno za letleica za rano radarsko otkrivanje, taktički i strateških bespilotnih letelica i letelica za elektronsko ratovanje.
Glavni zadatak ovog sistema je zaštita raketnih baterija ili diviziona PVO od napada protivničke avijacije i bespilotnih letelica.
Sistem Krasuha deluje tako što ometanjem stvara lažne mete i onemogućuje protivničke letelice da lansiraju visoko prezine rakete na pravu metu, već na lažnu. Takođe Krasuha-2 ima mogućnost ometanja lansiranih protivradarskih ili IC i televizijskih vođenih raketa, tako što snažnim elektornskim ometanjem pomera signal u glavi za samonavođenje što dovodi do promašaja prave mete.
Krasuha je prirodni nastavak sovjetskih sistema za elektornsko ometanje. Verzija Krasuha-2 koristi isto vozilo kao i raketni sistem dugog doleta S-400. Krasuha 2 je poznata po velikoj satelitskoj anteni.
Krasuha ima mogućnost da od mesta gde se nalazi ometa letelice za elektronsko ratovanje na daljinama do 250 km.
Posadu čine u zavisnosti od misije 2-3 člana plus vozač. Vreme prelaska iz marševskog u borbeni položaj je 2 minuta.
Krasuha ima i svoju modernizovanu verziju poznatu i kao Krasuha -4. Ovaj sistem za elektronsko ratovanje razvijen je u koncernu radio-elektronskih tehnologija „KRET“, koji je u serijskoj proizvodnji od 2011. godine.
Sistem čine dva vozila višenamenska stanica za ometanje i vozila sa antenom. Sistem je isto kao i Krasuha namenjen za elektronsko ometanje letelica za rano radarsko odmatranje, letelica za elektronsko ratovanje, strateških i taktičkih bespilotnih letelica, pa čak i satelita u nižoj orbiti. Sistem protiv letelica deluje na daljinama od 250-300 km.
RQ-9 „REAPER”
Ova bespilotna letelica nastala je kao proizvod kompanije „General Atomics Aeronautical Systems kao savremena borbena bespilotna letelica koja je nastala iz izviđačke bespilotne letelice MQ-1 „Predator.
Konstruisana je kao borbena letelica za dejstva po pokretnim i nepokretnim ciljevima sa velikih visina i u složenim meteo situacijama.
Iako je primarna namena borbeno delovanje ova bespilotna letelica može da se koristi i u seknudarnim misijama, pre svega izviđačkim zadacima prikupljanju obaveštajnih podataka i nadzoru teritorije.
Od opreme ova besiplotna letelica poseduje: višenamenski nišanski sistem MTS-B (Multi Spectral Targeting System-B), u kome je integrisan infracrveni IC senzor, dnevna monohromatska kolor TV kamera, kao i televizijska kamera sa pojačivačem signala, obeleživačem ciljeva i laserskim daljinomerom. Ova bespilotna letelica poseduje radar AN/APY-8 Lynx II radar sa dva osnovna moda rada – SAR (Synthetic Aperture Radar) i GMTI/ DMTI (Ground/Dismount Moving Target Indicator).
Ovu bespilotnu letelicu pokreće turbopropelerski motor TRE331-10. Borbeni radijus ove bespilotne letelice je 2.200 km, a maksimalna visina leta 15.200 m. Letelicom se upravlja iz komandnog centra i vrše je dva člana posade, pilot i operater senzora i sklopova.
Bespilotna letelica MQ-9 do sad ima nekoliko modifikacija poznatih kao Blok 1-5. Poslednja verzija Blok-5 ima novi optoelektronski sklop digitalni elektronski kontrolni sistem za upravljanjem motora bespilotne letelice, dodatni zaštićeni link za komunikaciju i prenos podataka, kao i nove nosače naoružanja i paletu ubojnih sredstava.
TAKTIČKO-TEHNIČKI PODACI
Dimenzije: dužina 11 m, visina 3,7m; raspon krila 20,1 m.
Masa: prazna: 2.223 kg, puna 4.760 kg
Pogon: Turbo-propelerski motor TRE331-10- vojna oznaka T-76 jačine 900 konjskih snaga.
Brzina: maksimalna 480 km/h, krstareća brzina 313 km/h,
Letelica u vazduhu može da ostane 27 časova ako je u pitanju izviđačka platfroma, odnosno 14 časova ako je naoružana.
(TV Front)
BONUS VIDEO - ZAJEDNIČKA VEŽBA: Kina, Rusija I Iran sa zajedničkom budućnošću