IRAN ZAKLJUČAVA BLISKI ISTOK: Teheran sa Su-35 i raketama R-37M postao ozbiljan problem za SAD i Izrael, stižu li i S-400 i Su-57 (VIDEO)
IZRAELSKE margine napada na Iran počinju očajnički da se sužavaju pošto je iranski ministar odbrane potvrdio završetak isporuke lovaca Su-35, jurišnih helikoptera Mi-28 i školskih aviona Jak-130.
Informacije ukazuju na nabavku najmanje dve eskadrile Su-35 opremljene najboljim od ruskog ratnog vazduhoplovstva, dok će Iran, čim to bude moguće, nabaviti izvoznu verziju Su-57, vrlo verovatno zajedno sa PVO sistemom S-400.
Su-35 dolazi sa raketom vazduh-vazduh R-37M, čiji domet, prema nekim izveštajima, prelazi 300 km, što predstavlja ozbiljan problem za izraelske eskadrile F-16 i F-15. Čak su i ukrajinski piloti raketu R-37M ispaljenu sa Su-57 nazvali „najopasnijom“.
Odbrambeni sporazum Irana i Rusije takođe uključuje prenos znanja za popravku i održavanje Su-35. Konačno, Iran će dobiti najmanje 18 jurišnih helikoptera Mi-28.
Prema pojedinim izvorima, Iran postavlja temelje za ubrzanje nabavke nuklearnog oružja sada kada ima odgovarajući protivvazdušni arsenal. Iransko vazduhoplovstvo je u februaru ove godine predstavilo i podzemnu taktičku vojnu bazu pod nazivom „Orao 44“ spremnu za nove lovce Su-35.
DOGOVOR IZMEĐU IRANA I RUSIJE JE FINALIZIRAN
Prema onome što je zamenik ministra odbrane Irana, brigadni general Mahdi Farahi rekao novinskoj agenciji Tasnim, Teheran je završio sporazume sa Rusijom o nabavci i prijemu borbenih aviona Su-35, jurišnih helikoptera Mi-28 i letelica za obuku, aviona tipa Jak-130.
Visoki iranski zvaničnik je kategorički rekao da će se Su-35, Mi-28 i Jak-130 zvanično pridružiti arsenalu Oružanih snaga zemlje, čime će se značajno unaprediti iransko vazduhoplovstvo, a procedure za njihov prijem su u toku.
On je dodao da sada Iran ima najjaču flotu vojnih helikoptera u regionu ne samo po kvalitetu već i po količini.
Iran već dugi niz godina nije nabavio nijedan novi borbeni avion, sa jedinim izuzetkom značajnog broja ruskih borbenih aviona Mig-29 i Su-24 1990-ih, dok su od početka rata u Ukrajini značajno porasli strateški korporativni odnosi sa Moskvom, u oblasti vojne, trgovinske i ekonomske saradnje.
Štaviše, kao deo iranskog programa naoružanja, prvi avion za obuku Jak-130 stigao je u zemlju još početkom prošlog septembra.
Konkretno, Rusija je prvobitno napravila Su-35 za Egipat, ali bi ta prodaja izazvala sankcije SAD prema CAATSA zakonu. Ruska grupa United Aircraft Corporation je na listi sankcija i zbog toga je Egipat, strahujući od sankcija, odustao od sporazuma.
JAK-130 SLETEO U IRAN – PILOTI ĆE SE OBUČAVATI NA SU-35
Iranske novinske agencije javile su da su trenažni avioni ruske proizvodnje JAK-130 sleteli u zemlju i pridružili se vazduhoplovstvu.
Podaci govore da su najmanje dva trenažna aviona JAK-130 integrisana u 8. vazduhoplovnu bazu u Isfahanu. Operacija je izvedena u strogoj tajnosti, a njihov transport su obavljali avioni An-124.
Avioni takođe deluju kao avioni za blisku podršku jer nose različito naoružanje i bombe.
Iranska novinska agencija ISNA javila je da je avion za naprednu obuku IAK-130 sposoban da zadovolji potrebe za obukom pilota da nauče da upravljaju lovcima 4. generacije.
IRAN ŠALjE U RUSIJU FATEH-110 I ZOLFAGAR
Prema mišljenju Amerikanaca, vrlo je verovatno da će Iran Moskvi pružiti dozvolu za proizvodnju balističkih projektila.
Obaveštajna procena podeljena poslednjih dana sa ukrajinskim i američkim zvaničnicima tvrdi da iranska odbrambena industrija priprema prvu isporuku projektila fateh-110 i zolfagar, dve poznate iranske balističke rakete srednjeg dometa koje mogu da pogode ciljeve na udaljenosti od 300 i 700 kilometara, respektivno, rekla su dva zvaničnika upoznata sa ovim pitanjem.
Iran ima jedan od najvećih arsenala raketa kratkog i srednjeg dometa na Bliskom istoku.
Stručnjaci smatraju da su novije verzije fateh-110 i zolfagar i moćne i prilično precizne. Neki modeli imaju elektro-optičke sisteme za navođenje koji omogućavaju operaterima projektila da ih navode tokom leta ka njihovom konačnom približavanju meti.
Najnoviji fateh-110D i prethodni fateh-110C imaju maksimalni deklarisani domet od 300 kilometara. Oni se mogu služiti GPS satelitima GLONASS ili BEIDOU, a tu je i kvalitetniji lasersko-žiro inercijalni sistem za navođenje. Projektil, koji ima bojevu glavu od 650 kilograma, mogao bi pasti u proseku u prečniku od 15 metara od naznačene mete.
Veća raketa zolfagar, koja koristi laganu konstrukciju sa namotanim filamentom, ima značajno povećanje dometa na 700 kilometra i opciono može da nosi 30 kasetnih podmunicija.
I fateh-110 i zolfagar se mogu montirati na kamione, a mogu se lansirati u relativno kratkom roku pošto koriste čvrsto gorivo. Ta činjenica ih čini težim za lov i uništavanje.
BONUS VIDEO - RUSKA PACIFIČKA FLOTA: Izvođenje vežbe odbrane Severnog morskog puta