KIJEV NEZADOVOLJAN LOVCIMA F-16: Šta će nam avioni koji su lošiji od sovjetskih? Evo šta traže od Zapada (VIDEO)

П. З. С. / bulgarianmilitary.com 25. 11. 2023. u 07:15

UKRAJINA traži poboljšane lovce F-16, izražavajući nezadovoljstvo njihovim trenutnim radarskim sistemima. Kijev zahteva da se radari unaprede pre isporuke, jer trenutno ne odgovaraju dometu ruskih MiG-ova.

Foto Tanjug/AP


Ukrajinski poslanik Aleksandra Ustinova podelila je ovu informaciju tokom intervjua za Evropsku istinu. Ustinova je objasnila da su u toku razgovori o modernizaciji borbenih aviona F-16 koji su predviđeni za isporuku Ukrajini. Ona je istakla potrebu za superiornim radarskim i raketnim mogućnostima.

-Samo isporuka aviona opremljenog radarom od 60 kilometara, koji je sličan MiG-ovima, nije od velike koristi, rekla je ukrajinska poslanik.

Ustinova je potvrdila da su u toku pregovori o poboljšanju očekivanog F-16, ali se uzdržala od otkrivanja detalja. Pokazalo se da je proces izazovan komunikacijski poduhvat sa saveznicima Ukrajine, posebno onima u Sjedinjenim Državama.

Ustinova indirektno podržava široko rasprostranjeno uverenje da se Ukrajina bori da se suprotstavi ruskim vazdušnim bombama od 500 kg. Ona sugeriše da trenutno Rusija uživa prednost slanja borbenog aviona daleko od linija fronta kako bi koristila ovo strašno oružje, ne obazirući se na bilo kakve pretnje i moguća presretanja.

Ustinova insistira: „Naša jedina mogućnost da presretnemo njihove avione, koji preplavljuju naše trupe na frontu vazdušnim bombama od 500 kilograma, jeste da poboljšamo naše radarske sposobnosti. Njena izjava podvlači hitnost za jačim radarskim sistemom.

Foto USAF/Staff Sgt. Sarah M. McClanahan


UKRAJINA ŽELI RADAR AN/APG-83

Nakon komentara Ustinove, ukrajinski stručnjaci su izrazili pozitivno mišljenje o radaru AN/APG-83. Veruju da je ovaj napredni AESA radar sposoban da ispuni njihove potrebe, čak i ako je uparen sa starim avionima kao što je F-16 Blok 20 MLU.

Radar AN/APG-83, koji se obično naziva Scalable Agile Beam Radar [SABR], proizvod je inovativnog razvoja kompanije Nortrop Gruman i prvi put je predstavljen na tržištu 2013. Naručen je kao moderna nadogradnja za F-16 serija aviona Fajting Falkon.

Što se tiče finansijskog aspekta, na konačnu cenu radara AN/APG-83 utiču različiti elementi kao što su naručena količina, troškovi instalacije i uključivanje bilo kojih dodatnih karakteristika ili usluga. Da bismo pružili kontekst, na osnovu evidencije američkog budžeta, cena APG-79 je oko 3,5 miliona dolara, dok APG-83 može da košta više od 5,5 miliona dolara.

Od sada, širok spektar modela aviona je opremljen radarom AN/APG-83. Pored najnovijih F-16, radarski sistem je sada deo drugih platformi kao što su F-15 Igl i F/A-18 Hornet. Ovi modeli aviona koriste napredne karakteristike radara AN/APG-83, obezbeđujući im poboljšanu identifikaciju ciljeva, mogućnosti praćenja i efikasno gađanje.

Foto: Boris Roessler/dpa via AP, file


VREME, OPET KLjUČNI FAKTOR

Modernizacija ukrajinskih borbenih aviona F-16 neće biti proces preko noći, posebno ako Ukrajina i Sjedinjene Države postignu sporazum. Glasovi iz Kijeva ukazuju da bi, teoretski, moglo biti dovoljno vremena tokom obuke pilota da se deo aviona namenjenih Ukrajini nadogradi. U stvari, sugeriše se da bi do kasnog proleća 2024. prvi od F-16 mogao da se pojavi na ukrajinskom nebu.

Međutim, opremanje lovca F-16 radarom AN/APG-83 zahteva komplikovan, višestepeni proces koji može biti prilično dug. Na tačan vremenski okvir može uticati nekoliko faktora, uključujući dostupnost resursa, obim neophodnih izmena i stručnost zaduženog tima.

Obično bi ceo proces integracije mogao da traje nekoliko meseci od početka do završetka. Ključne faze obuhvataju preliminarno planiranje, projektovanje, razvoj, testiranje i na kraju instalaciju radarskog sistema.

BONUS VIDEO:

RUSKA PACIFIČKA FLOTA: Izvođenje vežbe odbrane Severnog morskog puta

Pogledajte više