FRANCUSKI RAFAL F-5 NOĆNA MORA ZA PROTIVNIKE: Očekije se da će nadmašiti lovce Tajfun i MiG-35/Su-35, a ni F-35 nije daleko
PREDVIĐA se da će Rafal F5, superiorni proizvod francuske vazduhoplovne kompanije Dassault Aviation, nadmašiti svoje evropske i ruske rivale u performansama.
Bez sumnje, avion Rafal F4 se pojavio kao ključna komponenta u industrijskom arsenalu Clodoaldian, renomiranog proizvođača aviona. Čim je Rafal F4 isporučen francuskom ratnom vazduhoplovstvu i mornarici, razgovor oko očekivanog Rafala F5 počeo je da se širi kroz različite krugove.
Ne može se prevideti činjenica da je Dassault Aviation, sa svojim potpuno povezanim avionima (rafal), spremna da nadmaši svoje najneposrednije rivale. Evropski konzorcijum Jurofajter (Eurofighter) i ruski gigant, Ujedinjenu aavazduhoplovnu korporaciju (United Aircraft Corporation), su na njegovom nišanu. Štaviše, čak i strašni američki proizvođač aviona, Lokid Martin, može smatrati da je izazov zastrašujući.
Očekivanja da ubrzo budete svedoci Rafala F5, ukrašenog trobojnom kokardom, kako brzo seče nebom, mogu biti ispunjena prizvukom razočarenja. Preliminarni raspored Dassault Aviation-a, pažljivo izrađen, ne predviđa početak isporuka DGA pre 2035. godine, u kontekstu izvoznih ugovora. Ovo je prvenstveno zato što je Rafal F5 postavljen da obuhvati kolektivnu intelektualnu snagu dizajnerskih biroa sa sedištem u Sen-Kluu i rigoroznu preciznost montažnih linija u Merinjaku.
Saradnja „Tima Rafal“, koju predvode Safran (Safran) i Tales (Thales), posvećena je transformaciji ovog strašnog izazova u stvaranje sofisticiranog borbenog aviona za eru koja obuhvata 2030-2040.
Započinjanje diskursa otpočelo je sa pojavom revolucionarnog radarskog sistema RBE2-KSG, alternativno nazvanog "Radar za smetnje". Ovaj inovativni sistem koristi moć napredne tehnologije, spajajući korišćenje galijum nitrida sa računarskom snagom veštačke inteligencije.
U oblasti teorijskog diskursa, radarski sistem RBE2-KSG zauzima značajno mesto. Teoretski, poseduje sposobnost da identifikuje sve avione unutar svog operativnog dometa. Ovo uključuje čak i najnaprednije lovce 5. generacije, koji rade u nedegradiranom stelt modu.
Sposobnost raspoznavanja čak i najsitnijih ciljeva, uključujući mikro-dronove, značajna je karakteristika Rafal F5. Ovi entiteti, budući da ih savremeni borbeni avioni gotovo ne mogu otkriti, predstavljaju značajan izazov. Stoga je ključno naglasiti da ova karakteristika nije samo dodatak, već da leži u srži funkcionalnosti Rafal F5.
Predviđeno je da će u narednih pet godina, poleti prototip DGA, opremljena ovim radarom napredne generacije. Očekuje se da će se početak masovne proizvodnje dogoditi u zoru naredne decenije. Integracija RBE2-KSG je spremna da značajno poboljša dugovečnost i efikasnost trenutno korišćenih „jednostavnih“ AESA radara, posebno Captor-E ECRS Mk.2, osnovnog proizvoda u Eurofighter Typhoon Tranche 4.
Neophodno je napomenuti da je renomirana Optronika naprednog sektora [OSF] u fazi podmlađivanja. Ova revitalizacija ima za cilj da zadrži svoju ulogu budnog oka trobojnog lovca. Predviđeno je da poboljšanja značajno poboljšaju njegove mogućnosti, posebno u oblasti rezolucije slike.
ONERA, legendarna Nacionalna uprava za aeronautiku i svemir, u saradnji sa proizvođačem oružja MBDA, marljivo nastavlja razvoj naslednika ASMP-A.
Do 2035. godine, sadašnja poboljšana raketa srednjeg dometa vazduh-zemlja bi trebalo da bude zamenjena uređajem koji je trenutno identifikovan kao ASN4G. Ovo napredno naoružanje odlikuje se izuzetnim stelt sposobnostima i brzinom bez premca. Uvođenje ASN4G će zadržati, ako ne i poboljšati vektor nuklearnog udara ISS-a. Razmatra se konvencionalna verzija ovog oružja, koja bi potencijalno mogla da zameni postojeće SCALP-EG krstareće rakete.
Renomirani francuski proizvođač aviona, Dassault Aviation, navodno razvija naprednu interkonekciju za Rafal F5. Ova inovativna tehnologija omogućila bi letelici da komanduje rojem dronova. Stvaranje takvog uređaja predstavlja značajan pomak u tehnologiji vojne avijacije, označavajući kritičnu tačku tranzicije za Rafal i evropski SCAF u periodu 2045-2050. Ovaj razvoj proizilazi iz iskustava i učenja stečenih iz čuvenog eksperimentalnog nEUROn projekta.
Dok se Dassailt Aviation Rafal F5 priprema da debituje na tržištu, nailazi na oštru konkurenciju evropskog EF-2000 Tajfuna, ruskog Mikojana MiG-35 Fulkrum-F i Suhoj Su-35 Flanker-E. Međutim, očekuje se da će Rafal F5 ići tragom prethodnika, Rafal F3-R i Rafal F4, čineći ove strašne protivnike zastarelim, i potencijalno ih gurajući ka penzionisanju.
Zaista, uprava Dassault Aviation gaji velika očekivanja od Rafal F5. Oni predviđaju da će ovaj avion biti značajan igrač u međunarodnoj areni, sposoban da povrati izgubljeno tržište od Lokid-Martinovog F-35A Lightinig 2.
Neosporno je da se informacije o sposobnostima Rafal F5 šire. Ovaj preovlađujući standard poseduje potencijal da sprovede revoluciju Rafal-a u potpuno novu vrstu aviona. Ovo je zaista impresivan podvig, posebno kada se podsetimo da je tehnološki demonstrator Rafala A prvi put krenuo u julu 1986.
BONUS VIDEO - U STROJU NAJBOLjIH: "Novosti" na obuci novih pripadnika 72. brigade za specijalne operacije