ŠTEDE I NA LEKOVIMA: Koliko su osiromašile italijanske porodice - Masovno kupuju u prodavnicama sa nižim cenama
DA JE život sve teži i skuplji potvrđuju i Italijani, koji mesecima unazad sve sviše kupuju u lancima samoposluga sa nižim cenama. To je potvrđeno u periodu od januara do aprila ove godine, jer je, prema statistici, u ovim radnjama uvećana prodaja za 9,1 odsto.
Drastičan je podatak kojeg je izneo Nacionalni statistički institut (Istat). Samo u jednoj godini u Italiji je opala sveukupna kupovna moć građana, za ukupno 36,3 milijarde evra, a prosečno je jedna italijanska porodica troškove smanjila za oko 1.404 evra.
Istat iznosi podatke da je vrednost onoga što su građani u aprilu ove godine porasla za 3,2 odsto po porodici, ali istovremeno je smanjena količina onoga što su kupili za 5,4 odsto i to se prevashodno odnosi na hranu. Znači cene su uvećanje toliko da se kupuje sasvim redukovano.
I „Koldireti“ - italijanska Nacionalna konfederacija proizvođača, izračunao je da su Italijani u četiri meseca kupovali za 5.4 odsto manje potrepština za život, ali su potrošili više za 7.3 odsto. Pritom išli su u velike tržne cetre gde su cene niže, ili nešto sporije rastu. Ti objekti beleže uvećanje prodaje za 9,2 posto.
Ko trpi najviše u sveukupnoj ponudi proizvoda? Proizvođači povrća i voća, raznih drugih prehrambenih proizvoda neophodnih za svakodnevni život. Jer ljudi redukuju spiskove za kupovinu, kupuju manje količine i eliminišu ono što nije neophodno. Ne trpi samo sektor odeće, na lekove je dato 3,2 odsto manjenovca jer ljudi pogođeni poskupljenjima hrane čak štede i na lekovima. Jedino povećanje je uočeno u kupovini sredstava za higijenu.
Naravno, uvek ostaju oni koji daju nadu italijanskoj visokokvalitetnoj proizvodnji, to su oni koji ne gledaju na proizvode na kojima se može uočiti kvalitet-cena, njima je bitan samo kvalitet i oni ostaju dobri saveznici proizvođačima koji nude izuzetan proizvod, italijansku izvrsnost pa neka košta koliko košta, a takvi proizvođači gledaju da sačuvaju svoj proizvod na toj visini imajući potrošače koji ga konzimiraju, ali svakako očekujući bolja vremena i veću potražnju.