JURIŠ NA LUKSUZNU ROBU: Dok siromašni stežu kaiš, bogati u svetu odrešili kesu više nego pre
U svetu se, usred ekonomske krize, uočava ekstremna polarizacija tržišta kada je reč o luksuznoj robi. Dok siromašni tragaju za jeftinijom robom, za imućne ne postoji cena koju nisu spremni da plate za luksuzne proizvode. Industrija luksuznih proizvoda je uglavnom u čitavom svetu imuna na probleme koje su sobom doneli pandemija, rat u Ukrajini i inflacija.
Koncerni luksuzne robe kao što su "Luj Viton", "Kering" ("Guči", "Iv Sen Loran", "Balensiaga"), "Hermes" i "Prada" čak beleže visok rast prodaje u prvoj polovini ove godine. Posebno dobro se poslovalo u Evropi i SAD. Modne marke "Luj Viton", "Dior" i "Fendi" dosegle su nove rekore. Odlično ide i prodaja šampanjca, konjaka i luksuznih satova.
Prema studiji konsultantske kuće "Bain", kako prenosi nemački Dojče vele, globalno tržište luksuzne robe kao što su odeća i nakit, 2021. godine je premašilo nivo od pre pandemije korone i iznosilo je 288 milijardi evra. Taj uzlazni trend ne čini se da će uskoro biti prekinut.
- Ruski rat protiv Ukrajine i s njime povezani visoka stopa inflacije i ekonomski pad do sada nisu imali gotovo nikakav uticaj na luksuzne marke - navode stručnjaci "Baina" u studiji koju su sproveli zajedno s italijanskim udruženjem luksuzne robe "Fondazione Altagamma".
Analitičarka "Baina" Mari-Tereze Marek procenjuje da bi ove godine ukupni promet industrije luksuzne robe mogao čak i da se poveća na 320 do 330 milijardi evra - uprkos ratu u Ukrajini i inflaciji.