NOVA KINESKA PRAVILA INTERNETA: Nove smernice za regulisanje algoritama tehnoloških kompanija
KINA je najavila nove nacrte smernica za regulisanje algoritama koje koriste tehnološke kompanije za davanje preporuka korisnicima.
Prema pravilima koje je objavila kineska administracija za sajber prostor algoritmi ne smeju da promovišu sadržaj koji "ugrožava nacionalnu bezbednost, narušavaju ekonomski i društveni poredak ili narušavaju legitimna prava i interese drugih". Pooštravanje propisa izazvali su veliku rasprodaju akcija tehnoloških kompanija i ostavili globalne investitore na cedilu.
Korisnicima se, prema novim pravilima, ne smeju prikazivati diskriminatorne cene na osnovu njihovog ponašanja u prošlosti i moraju imati mogućnost da isključe preporuke, kaže se u pravilima. Algoritmi se ne bi smeli koristiti za kreiranje lažnih korisničkih naloga. Internet kompanije širom sveta koriste algoritme za predviđanje ponašanja i preferencija potrošača kako bi dale preporuke prilagođene željama korisnika. Ovi algoritmi su ključni za uspeh e-trgovine, aplikacija za vožnju i društvenih medija koji se koriste u Kini, poput Alibabe.
Ali ove tehnološke kompanije su se suočile sa kritikama zbog jer su dozvolile njihovim algoritmima da promovišu sadržaj koji je nezakonit ili koji državna cenzura smatra neprikladnim. Programi ne bi trebalo da izazivaju "loše navike" kod maloletnika i ne smeju ih gurati da budu "zavisni od interneta", kaže se u novim pravilima. Umesto toga, trebalo bi da "aktivno šire pozitivnu energiju".