TRGOVINA U BiH: Koliko je pandemija promenila potrošačke navike

Tanjug

17. 09. 2020. u 11:37

KORONA virus je promenio potrošačke navike stanovnika Bosne i Hercegovine jer su se prioriteti promenili.

Foto: D. Pozderović

Kako su sagovornici za portal Kliks rekli, sada se retko može primetiti da građani impulsivno kupuju, kako je to bilo na početku pandemije.

U Udruženju potrošača Kantona Sarajevo kažu da su građani od aprila do juna gomilali životne namirnice, ali da se to stabilizovalo odmah nakon popuštanja mera.

S druge strane, online kupovina je doživela ekspanziju, pogotovo kod firmi koje su dugo vremena bile zatvorene, a imale su takav sistem prodaje.

Predsednica Udruženja građana Klub potrošača TK Tuzla, Gordana Bulić je istakla da su se sasvim sigurno promenili prioriteti potrošača od marta, od kada traje pandemija.

Ona je navela da su pre pandemije žalbe građana bile raznovrsne, počev od onih za prehrambene proizvode pa do kupovine automobila, građevinskog materijala, kao i za turističke i ugostiteljske usluge. Međutim, poslednjih šest meseci te žalbe nisu tako raznovrsne i mnogobrojne i uglavnom se svode na ključne potrebe građana.

Murisa Marić, izvršna direktorka Udruženja građana "Don" Prijedor rekla je da su se i u Republici Srpskoj promenile potrošačke navike. Kako je istakla, većina građana sada u trgovine dolazi sa spiskom za kupovinu, što je prema njenom mišljenju pohvalno, jer su ljudi pre nasumično kupovali sve ono što im je bilo potrebno, ali i nepotrebno.

Pogledajte više