PLENKOVIĆEVA "AIR CROATIA" PUCA PO ŠAVOVIMA: Otkazuju se letovi, kompanija u gubitku, nemaju ni za pantalone
KARTE kompanije "Air Croatia" skuplje su od konkurencije, a neke linije su skuplje od preookeanskih letova. Uprkos tome, kao i državnoj pomoći od 400 miliona evra tokom poslednjih 10 godina, Plenkovićeva kompanija i dalje gomila gubitke.
Ovo je samo jedno pitanje koje su zaposleni u "Air Croatia" pripremili za predsednika RH Zorana Milanovića i premijera RH Andreja Plenkovića, a koja će biti postavljena na Skupu radnika "Croatia Airlines" zakazanom za sutra u 14 časova.
I dok hrvatskoj avio-kompaniji ne cvetaju ruže, u "Air Serbia" stvari idu sasvim drugačijim tokom.
Srpska avio-kompanija posluje uspešno, a otvoreni su novi letovi koji Beograd povezuju sa Marseljom, Firencom, Napuljom, Geteborgom, Kelnom, Kairom i Hamburgom - sve to u maju mesecu ove godine. U istom danu imamo čak dva leta za SAD, i to za najveće gradove - Njujork i Čikago!
Podsećamo, prvi let nacionalne avio-kompanije "Er Srbija" za Čikago, uspešno je završen 17. maja, a avion je prilikom sletanja na aerodrom u Čikagu dočekan vodenim topovima.
Od početka godine, "Air Serbia" prevezla je preko milion putnika i ovaj broj samo raste.
S druge strane, zaposleni u "Air Croatia" suočavaju se sa do sada neviđenim sistemskim problemima.
Kako navode, sve firme u Evropi su prošle godine pozitivne, a samo nova "ITA" koja tek počinje, "SAS" koju napada konkurencija i "Croatia" posluju negativno.
"Air Croatia" je trebalo da vrati 33 miliona evra 1. 1. 2023. državi. Nisu vratili jer nemaju novac, navode zaposleni. Uprkos tome, kompanija kupuje novu flotu modela "Airbus A220" čiji problemi sa pouzdanošću motora su svetski problem broj 1, pa tako "Swiss Air" ima trenutno prizemljeno trećinu flote A220.
Za to vreme, "Air Serbia" ima dva nova "Airbus 330" modela i namerava dalje proširenje svoje modernije flote još jednim.
Dalje se napominje da hrvatska avio-kompanija krši prava pilota na garantovani godišnji odmor, red letenja je katastrofalan, zaostao u bivšoj državi, plate su iste tokom poslednje 23 godine, samo podignute u panici 10 posto bruto pre mesec dana.
Postavlja se i pitanje kako je direktor Saobraćaja postavljen na dužnost - da li je bilo konkursa za tu poziciju i koje su njegove kompetencije.
Nisu ugrožene samo plate pilota, već i kabinskog osoblja, koje su takođe niže nego kod konkurentnih kompanija.
Kada ćemo uvesti sendviče/obroke u "SkyShop" kao i sve ostale normalne kompanije, samo je jedno od pitanja koja zaposleni direktno postavljaju Upravi kompanije "Air Croatia".
Problem je i parking zaposlenih, ali najtužnije od svega je pitanje vezano za pantalone i košulje čiji broj, kako se navodi, nije dovoljan za smene od 5-6 dana, a na ovaj problem radnici upozoravaju već nekoliko godina.
Rukovodioci hrvatske avio-kompanije kažu da je to odluka uprave.
(Alo)