POPRAVKE KOŠTAJU VIŠE OD TRI HILJADE EVRA: Ovu grešku prave vozači automobila sa automatskim menjačem
VOZAČI automobila sa automatskim menjačem prave pojedine greške čije posledice mogu biti jako skupe, a neophodno je pažljivo upravljati vozilom ukoliko one žele da se izbegnu.
Stručnjak otkriva grešku koju mnogi prave prilikom upravljanja automatskim menjačem i upozorava na ozbiljne posledice. Jedan mehaničar je na svom TikTok profilu podelio detaljne upute o pravilnom rukovanju automatskim menjačem.
- Budite nežni, sa njim se upravlja veoma pažljivo - gotovo je tepao menjaču dok je u videu demonstrirao pravilne pozicije.
Mladi mehaničar očigledno ima iskustva s greškama u rukovanju koje dovode do kvarova. Njegova ideja bila je da ukaže na jednu od najčešćih grešaka koju mnogi prave, a koja može prouzrokovati ozbiljna oštećenja kompletnog sistema prenosa. Popravka ovih sofisticiranih menjača nije samo složena već je, kako možete i pretpostaviti, prilično skupa.
Cena greške
Popravke često koštaju između dve i tri hiljade evra, dok kod premijum modela ta cifra može biti i duplo veća. Imajući to u vidu, svakako je poželjno poslušati savet stručnjaka i izbeći prekomerno habanje automatskog menjača i njegovih komponenti, uključujući zupčanike.
Najveća greška prilikom parkiranja
Mehaničar posebno skreće pažnju na grešku koju ljudi prave dok parkiraju. Kod klasičnih automatskih menjača, koje i dalje često viđamo, osnovne pozicije su:
P (Parking) – Koristi se kada parkirate automobil i napuštate ga.
R (Reverse) – Namenjena vožnji unazad.
N (Neutral) – Slično „leru“ kod manuelnih menjača.
D (Drive) – Kada je automobil spreman za vožnju.
Glavna greška, prema njegovim rečima, jeste prebacivanje iz D u P dok vozilo još nije potpuno zaustavljeno. Ovaj postupak direktno utiče na zupčanike koji su još u pokretu, a vi ih naglom promenom „terate“ da se blokiraju. To vremenom dovodi do oštećenja ne samo zupčanika već i drugih delova menjača.
Mehaničar savetuje sledeće:
Prvo sačekajte da se automobil u potpunosti zaustavi.Zatim, dok držite kočnicu, ručicu pomerite iz D u P, prelazeći postepeno kroz N ili R, u zavisnosti od situacije.Na kraju, kao dodatni osiguravajući faktor, podignite ručnu kočnicu (ako vaš automobil nema automatsku funkciju kočenja).
Poštovanjem ovih koraka izbeći ćete habanje menjača i omogućiti duži vek trajanja svom automobilu.
(Jutarnji)
BONUS VIDEO: NADOGRAĐENI AUTO ZA PUTINA: Pogledajte kako izgleda luksuzni Aurus Senat