OVAJ DEO VOZILA ODLAZI U ISTORIJU: Bez njega niste mogli da zamislite automobil, a sada definitivno postaje prošlost
DVE decenije od kako je "BMW", na svojoj Seriji 7 predstavio prvu električnu parkirnu ("ručnu") kočnicu, ta tehnologija je zavladala auto-industrijom.
Trenutno oko 70 odsto automobila koji silaze sa fabričke trake ima električnu parkirnu kočnicu, a njih tek 30 odsto dolazi sa klasičnom ručnom kočnicom. Samo godinu dana ranije, taj odnos je bio 63 prema 37.
Klasičnu ručnu kočnicu u obliku poluge prvi su iz ponude izbacile premijum marke, kao što su "mercedes" i "leksus", a sada je taj trend stigao i do ostalih velikoserijskih proizvođača.
Ručnu kočnicu u svojoj ponudi danas imaju uglavnom proizvođači jeftinijih automobila, kao što je npr. "dačija", kao i bazične verzije nešto skupljih modela.
Međutim, za razliku od nekih drugih automobilskih sklopova, koji se automatizuju po svaku cenu, primena električne parkirne kočnice ima i svoje prednosti.
Osim što u kabini ne zauzima mnogo prostora između prednjih sedišta, ona omogućava i lakše kretanje na uzbrdici automatskim otpuštanjem. Takođe, aktivacija električne kočnice ne zahteva primenu velike sile kao što je to slučaj pri povlačenju klasične ručne kočnice.
(Kurir)
BONUS VIDEO:
LUKSUZNI AUTOMOBIL IZ KINE: Pogledajte snimke sa Salona automobila u Šangaju