"HIDRA" GASI VATRU PRE VATROGASACA: Veliki uspeh studentskog tima "Beoavia" sa Mašinskog fakulteta u Beogradu
STUDENTSKI tim Beoavia sa projektom Fire Fly pobednik je takmičenja Student Innovative Mobility Challenge - SIM Chelenge 2024, koje ima za cilj razvoj inovativnih ideja u oblasti urbane mobilnosti.
Budući vazduhoplovni inženjeri Mašinskog fakulteta u Beogradu osmisli su rešenje za brzo i efikasno gašenje požara, posebno u urbanim sredinama gde su pristup i brzina ključni. Reč je o bespilotnoj letelici "Hidra" VTOL konfiguracije, koja joj omogućava vertikalno uzletanje i sletanje, a samim tim i pristup ograničenim prostorima.
Avion je napravljen od kompozitnih materijala i opremljen autopilotom i specijalno dizajniranim sistemom za gašenje požara koji koristi termalne kamere i algoritme veštačke inteligencije za lociranje najtoplijih tačaka.
- Na donjoj strani letelice nalazi se Cargo Bay sa mehanizmom koji se okreće za 360 stepeni i u kojem su smeštene patrone sa sredstvom za gašenje požara - objašnjavaju članovi tima. - Kada dođe do ugrožene lokacije prelazi u vertikalni let i ispaljuje patrone u centre požara koje algoritam veštačke inteligencije odredi korišćenjem termalnih kamera. Ovo rešenje omogućava brzo i efikano reagovanje na požare i pre nego što stignu klasične vatrogasne jedinice, čime se potencijalno smanjuje šteta.
ZELENI KROVOVI NA STAJALIŠTIMA
Treći su bili akademci FON i Građevinskog fakulteta Univerziteta u Beogradu, koji su predstavili projekat Need for Green, osmišljen kao postavljanje takozvanih zelenih krovova na autobuska stajališta, što može da doprinese smanjenju efekta urbanih toplotnih ostrva i poboljšanju kvaliteta vazduha. U tu svrhu koriste se specijalne biljke koje su otporne na ekstremne vremenske uslove i ne zahtevaju čestu negu, što ih čini održivim rešenjem.
Drugo mesto osvojili su studenti Saobraćajnog fakulteta u Beogradu za projekat Infrasyng, koji se fokusira na razvoj simulacionog softvera za pametno infrastrukturno planiranje saobraćaja, čime se omogućava integracija najpouzdanijih dostupnih podataka kako bi se optimizovalo planiranje infrastrukture u realnom vremenu.
Takmičenje je ove godine održano po drugi put, a pravo učešća imali su akademci tehničkih fakulteta univerziteta u Beogradu, Kragujevcu, Novom Sadu i Nišu.