HEJNEOVA "LORELAJ" UŽIVO U IZVOĐENJU SEDMAKA: Učenici nastavljaju rad na projektu učenja nemačkog jezika "Pišem ti pismo"

Љ.Б. 30. 01. 2024. u 15:22

Učenici šestog i sedmog razreda beogradske osnovne škole "Bora Stanković" i njihovi vršnjaci iz škole "Ivan Goran Kovačić" iz Niške Banje nastavljaju rad na projektu "Pišem ti pismo" kroz koji uče namački jezik, a sve detalje predstavili su i na Radio Beogradu 202.

privatna arhiva

U emisiji "Šta reče" koja se bavi jezikom i komunikacijom deca i njihove nastavnice Dragica Maksimović iz "Bore" i Ana Milenković koja se "uživo" uključila iz Niške Banje govorili su koliko su pisma koja đaci pišu jedni drugima na nemačkom jeziku od izuzetnog značaja, ne samo za učenje nemačkog  jezika, već i za sklapanje novih prijateljstava, ali razvoj empatije među decom. U koveratma se, osim pisama, često nađe i poneki poklončić, što decu veoma obraduje.

Učenici su pričala o svojim iskustvima, pevali i čitali na nemačkom jeziku, pričali o nemačkoj književnosti, govorilo o onome što rade na časovima nemačkog jezika van školskog plana i programa.

Odrecitovali su i pesmu Hajnriha Hajnea "Lorelaj" i objasnili njeno značenje, ali nije samo ozbiljna poezija bila "na repertoaru", već su su pevali svoje omiljene pesme, pričali o sportu, a pojasnili su i šta znače izrazi koji su deo nekog novog jezika mladih generacija, poput reči  "kidara ",  "NPC" , "Sigma Man"...

- Moji učenici rado pričaju o školskom regionalnom projektu "Pišem ti pismo" koji rade sa učenicima iz OŠ "Ivan Goran Kovačić" iz Niške Banje. Taj projekat smo osmislile koleginica Ana Milinković i ja i za sada u njemu učestvuje 40 učenika iz naše dve škole - ističe nastavnica nemačkog jezika Dragica Maksimović iz "Bore".

Nastavnica Ana Milinković iz Niške Banje objasnila je da se njeni učenici veoma raduju kada dobiju pisma svojih vršaka iz Beograda.

- Za njih je to jedan sasvim nov vid komunikacije iako je ta forma gotovo izašla iz upotrebe. Mi se trudimo da je oživimo i sačuvamo. Na taj način vežbaju učenici nemački jezik, sve gramatičke strukture koje su učili u školi i dobijaju potvrdu da mogu da koriste jezik iako ga relativno kratko izučavaju. Dok pišu pisma koriste rečnike, pitaju mene za novu reč i trudimo se da izbegavaju gugl translejt. Pisma im razvijaju empatiju i podišu socijalne kompetencije - navela je ova nastavnica.

Ovi đaci, osim što su predstavili školski projekat, upoznali su se i sa načinom na koji funkcioniše radio, a neki od njih poželeli su da kada porastu budu voditelji, tonci ili rade u režiji.

A, u svakom poslu, kao i u školi treba da na umu imaju rečenicu nastavnice Dragice Maksimović koja im na proveri znanja kaže:

- Koliko si radio toliko si i zaradio.

Pogledajte više