VIŠE ĐAKA U ŠKOLAMA I VRTIĆIMA: Afirmativne mere za uključivanje dece romske nacionalsnosti u obrazovni sistem dale rezultate
BROJ učenika romske nacionalnosti koji se školuju je povećan, a zbog sistemskih afirmativnih mera kojima se oni podstiču na obrazovanje Srbija je primer dobre prakse istakla je prof. dr Slavica Đukić Dejanović, ministarka prosvete.
Ona je na konferenciji "Preporuke za institucionalizaciju programa mentorske podrške" istakla važnost obrazovanja učenika romske nacionalnosti.
- Efekti mera podrške, koje se sprovode značajno su doprineli da se poveća obuhvat pripremnim predškolskim programom za 20 odsto, osnovnom školom za 15 odsto, dok je stopa prelaska u srednju školu za romske učenike povećana za 20 odsto - rekla je ona.
Takođe, sada je za 12 odsto više romskih devojčica u srednjoškolskom obrazovanju.
Ona je istakla da je do sada angažovan 271 pedagoški asistent, koji su u osnovnim školama značajno doprineli da se smanji osipanje i poveća obuhvat obaveznim osnovnim obrazovanjem.
Ministarka prosvete podsetila je i na druge mera podrške među kojima su upis dece romske nacionalnosti u predškolsku ustanovu, u osnovnu školu i bez dokumenata, mere afirmativne akcije upisa u srednje škole i na visoko-školske ustanove, besplatni udžbenici za osnovce, stipendije za srednjoškolce. U domenu visokog obrazovanja, takođe, se realizuje mera afirmativnog upisa.